ارتقاء وضعیت زیرساخت‌ها برنامه دولت یازدهم در کردستان / همه فرمانداران کردستان بومی هستند

ارتقاء وضعیت زیرساخت‌ها برنامه دولت یازدهم در کردستان / همه فرمانداران کردستان بومی هستند

خبرگزاری تسنیم: معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: دولت یازدهم بنا دارد در پایان کار خود وضعیت زیرساخت‌ها در کردستان را تا حد ممکن ارتقا دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، علیرضا آشناگر ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندار سقز با گرامی‌داشت یاد شهدا بویژه شهدای خطه کردستان و شهرستان سقز اظهار کرد: امنیت و آسایش کنونی حاکم بر کشور مدیون فداکاری و رشادت شهداست و همه باید قدردان از خود گذشتگی شهدای والامقام باشیم.

وی به گفتمان دولت یازدهم و ضرورت تغییر برخی مدیران برای همراه شدن بدنه دستگاه اجرایی با این گفتمان اشاره کرد و گفت: هر دولت منتخبی از نیروهایی که در انتخابات با دولت همراهی کرده‌اند استفاده می‌کند و دولت یازدهم هم از این قاعده برکنار نمانده است.

حامیان دولت یازدهم نه یک جریان بلکه یک طیف هستند

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با اشاره به اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات و پشتیبانی اکثریت رأی دهندگان از دولت نشان داد که حامیان این دولت نه یک جریان بلکه یک طیف هستند تصریح کرد: حضور مدیران از طیف‌های مختلف در دولت نشان دهنده این است که دولت وابسته به یک جریان نیست و با همه گروه‌ها و جناح‌ها تعامل سازنده دارد.

وی با اشاره به اینکه آغاز کار دولت نهم هم‌زمان با آغاز اجرای برنامه چشم‌انداز 20 ساله توسعه کشور بود گفت: طبق این برنامه قرار است ایران در سال 1404 قدرت اول منطقه باشد و از آنجا که این برنامه یک سند بالادستی است همه برنامه‌ها باید مطابق آن تنظیم شود.

آشناگر با اشاره به برخی مطالبات از دولت با این مضمون که دولت برای تحقق برنامه چشم‌انداز 20 ساله چه کارهایی انجام داده است افزود: دولت یازدهم زمانی شروع به کار کرد که 8 سال از آغاز اجرایی شدن سند چشم‌انداز گذشته بود و با وجود در دسترس بودن منابع می‌توان گفت در این 8 سال دولت در برخی موارد عقب‌گرد هم داشته است البته هیچ کس منکر نیست که در برخی حوزه‌ها مانند علم و فناوری نزدیک به اهداف پیش بینی شده در برنامه هستیم.

ارتقاء وضعیت زیرساخت‌ها برنامه دولت یازدهم در کردستان است

وی با اشاره به اینکه وضعیت درآمدی دولت در یک سال اول کار چندان مناسب نبوده است گفت: با این وضعیت و در این مدت کوتاه انتظار وقوع یک جهش منطقی نیست ولی دولت در همین مدت کوتاه بنای صرف منابع را توسعه قرار داد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان به برنامه‌های دولت یازدهم در کردستان اشاره کرد و افزود: دولت یازدهم بنا دارد در پایان کار خود وضعیت زیرساخت‌ها در کردستان را تا حد ممکن ارتقا دهد یعنی کاری کند که در برخی زمینه‌ها مانند راه مشکلات استان به حداقل کاهش یابد.

باید ذیل گفتمان اعتدال یک گفتمان توسعه‌ای هم در کردستان تعریف شود

وی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به این مطلوب لازم است ذیل گفتمان اعتدال یک گفتمان توسعه‌ای هم در استان تعریف شود و توان همه نیروها و در یک کلمه بضاعت استان صرف توسعه کردستان شود.

آشناگر با اشاره به برخی انتقادها به مشی سیاسی دولت یازدهم گفت: با توجه به افراط و تفریط‌های گذشته انتخاب روحانی یک نقطه تعادل در کشور بود و لازم است شعار اعتدال دولت در اقدامات مسئولان نمود پیدا کند چرا که گفتمان مورد اقبال مردم در انتخابات «اعتدال» بود.

وی افزود: برای تحقق این گفتمان هم باید الزامات فراهم شوند و انتخاب مدیران در استان هم با توجه به این مقوله دنبال شده است.

«اعتدال» لزوماً به معنای تقسیم پست‌های مدیریتی نیست

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان به انتخاب مدیران در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: برخی رقبای سیاسی با استناد به الزامات اعتدال معتقدند اعتدال یعنی تقسیم پست‌های مدیریتی ولی مطابق نظر رئیس جمهور شرط اصلی برای انتخاب مدیر در دولت یازدهم این است که فرد مورد نظر به سیاست‌های کلی دولت معتقد باشد و در درجه بعدی هم معتقد به توسعه استان محل خدمت خود باشد.

وی به انتخاب فرماندار جدید سقز اشاره و خاطر نشان کرد: ضمن اینکه معتقدیم سقز منبعی غنی از نیروهای انسانی توانمند و متعهد است که در زمینه توسعه‌ای صاحب نظر هستند در انتخاب فرماندار این شهرستان و سایر مدیران استان مبنای کار دولت مشورت بود و تلاش کردیم با انجام کار کارشناسی فردی مناسب را انتخاب کنیم.

دولت با ادامه فعالیت نیروهای اصولگرای مؤمن به سیاست‌های کلی دولت مشکلی ندارد

آشناگر با اشاره به اینکه هم‌اکنون در استانداری کردستان نیروهایی هم وجود دارند که معتقد به اصولگرایی هستند گفت:  ولی دولت با ادامه کار آنها مشکلی نداشته چرا که این افراد را مؤمن به سیاست‌های کلی دولت که در چهارچوب سیاست‌های نظام هستند می‌داند.

وی با اشاره به اینکه در سایر نقاط کشور بسیار زودتر از کردستان تغییرات مدیران آغاز شد افزود: در استان انجام تغییرات قدری با تأمل انجام شد و یکی از نتایج کار این است که در حال حاضر برای اولین بار در کردستان تمامی فرمانداران منتخب دولت بومی هستند و دلیل امر این بوده که این امر مطالبه مردم بوده و دولت خود را مکلف به تحقق آن دانسته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با اشاره به اینکه انتخاب فرماندار در سقز اندکی طول کشید گفت: چون معتقدیم باید مدیران دولت استقلال رأی خود را در عین مشورت حفظ کنند پروسه انتخاب فرماندار سقز اندکی به درازا کشید.

وی گفت: در انتخاب مدیر ارشد اجرایی شهرستان سقز با نماینده مردم در مجلس هم مشورت و هم هماهنگی انجام شد و مشورت‌هایی هم با اعضای ستاد انتخاباتی رئیس جمهور و افراد ذی نفوذ و معاونان استاندار هم انجام گرفت.

انتخاب فرماندار جدید سقز حاصل یک تفاهم کلی است

آشناگر افزود: برای فرمانداری سقز 10 گزینه مد نظر بود و دولت به دنبال استفاده از فردی بود که هم سابقه مدیریت اجرایی داشته باشد و هم بتواند با مردم تفاهم داشته باشد و انتخاب ورمقانی حاصل یک تفاهم کلی است که استاندار کردستان هم آن را پذیرفت و سرانجام حکم وی توسط وزیر کشور امضا شد.

وی خاطر نشان کرد: دولت مردم شهرستان سقز را مردمی دارای بلوغ سیاسی می‌داند و در انتخاب فرماندار این شهرستان به هیچ وجه نگاه قومی و مذهبی وجود نداشته است و ما اعتقاد راسخ داریم که شهرستان سقز غنی از نیروهای انسانی توانمند است که از آنها استفاده شده و در آینده هم از سایر نیروها استفاده خواهد شد و دولت امیدوار است فرصت برای فعالیت همه نخبگان کشور در پست‌های مختلف فراهم شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با اشاره به اینکه اگر در دولت‌های قبل نقصان کاری وجود داشته اعتقاد ما بر این است که مدیران میانی در این نقصان کار نقشی نداشته‌اند گفت: تغییر فرماندار سقز به دلیل ناتوانی فرماندار نبوده و فرماندار جدید هم مدیری است که سابقه جهادی دارد، اهل تعامل است، دارای فهم سیاسی خوبی است و از نیروهای فعال در انتخابات بوده است.

وی افزود: امید است تعامل و همراهی نیروهای مختلف شهرستان با فرماندار جدید به دور از مسائل جناحی و سیاسی مد نظر قرار گیرد و همه توانمندی‌ها برای توسعه شهرستان به کار گرفته شوند.

فرماندار جدید سقز باید به عناصر فرهنگی شهرستان توجه جدی داشته باشد

آشناگر تصریح کرد: فرماندار جدید سقز باید به عناصر فرهنگی شهرستان توجه جدی داشته باشد چرا که کردستان یک استان فرهنگی است و سقز از شهرستان‌های فرهنگی شاخص استان است.

وی گفت: با هماهنگی و تعاملی که میان مسئولان ارشد استان شاهد هستیم فضای فرهنگی استان فضایی خوب و باز است و این امر فرصتی برای توسعه هرچه بیشتر فرهنگی در کردستان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان افزود: فرماندار جدید سقز اگر تا امروز فعال سیاسی بوده از این پس مدیر سیاسی است و یک مدیر به همه مردم تعلق دارد و مبادا قشری از شهروندان نتوانند به فرماندار دسترسی داشته باشند.

وی گفت: فرماندار جدید سقز تلاش کند بین دولت و فعالان شهرستان باب گفت‌وگو باز شود تا درب برداشت‌های منفی سیاسی از عملکردها و سوءتفاهم‌ها بسته شود.

آشناگر تشکیل یک اتاق فکر برای رسیدن به توسعه متوازن در سقز را ضروری دانست و گفت: در این اتاق فکر باید از ظرفیت همه اقشار، گروه‌ها و جریان‌های فکری استفاده شود.

شایستگی ملاک انتخاب مدیران شهرستان سقز باشد

وی به فرماندار جدید سقز توصیه کرد شایستگی را ملاک انتصاب مدیران شهرستان قرار دهد و حتماً از نیروهایی استفاده شود که برنامه‌های دولت را قبول داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان مشکلات زیرساخت‌ها در سقز و مشکلات حوزه آب شهرستان باید با همراهی نماینده مردم در مجلس پیگیری و حل شود و ایجاد یک منطقه آزاد تجاری در این شهرستان هم مدنظر قرار گیرد.

موافقت قرارگاه شهید شهرام‌فر و قرارگاه حمزه با باز شدن معبر کول‌بری در سقز

وی گفت: خوشبختانه قرارگاه شهید شهرام‌فر استان و قرارگاه حمزه سیدالشهدا موافقت خود با راه‌اندازی یک منطقه آزاد تجاری در سقز را اعلام کرده و این 2 قرارگاه با باز شدن معبر کوله بری در شهرستان هم مشکلی ندارند.

آخرین توصیه معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان به فرماندار جدید سقز توجه به ساماندهی مرزها با لحاظ اجرایی شدن برنامه‌هایی بود که وضعیت معیشت مردم در سقز را ارتقا دهد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon