مشاوره ناهنجاری‌های رفتاری کودکان به بانوان در رشت ارائه می‌شود‌


مشاوره ناهنجاری‌های رفتاری کودکان به بانوان در رشت ارائه می‌شود‌

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه بهزیستی در حوزه ناهنجاری‌های رفتاری کودکان، تربیت فرزندان و اعتیاد به بانوان در مساجد مشاوره می‌دهد، گفت: مسائل مانند همسر آزاری و کودک آزاری در این طرح مورد توجه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت, حسین نحوی‌نژاد ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح ارائه خدمات به بانوان در مساجد گیلان، در مسجد حضرت ابولفضل(ع) این شهر، با اشاره به نقش تربیتی مادران، اظهار کرد: نکته قابل توجه در این طرح هدفگذاری بر روی بانوان است.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت مردمی در این طرح مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در محرم شاهد برگزاری مراسم‌های بسیاری هستیم که به صورت خودجوش به دلیل پیوند مردم با روحانیت در مساجد به بهترین شکل برگزار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه تربیت اخلاقی فرزندان و همسر در خانواده بر عهده زنان است، گفت: این طرح در شروع کار در پنج مسجد از محلات شهر رشت اجرا می‌شود و با توجه به مباحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ادامه می‌یابد.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه دغدغه‌های سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی این است که کانون خانواده‌ها از آسیب‌های اجتماعی دور باشند، خاطرنشان کرد: اعتقاد بر این است که برای تحقق این امر باید بر روی بانوان کار کرد.

وی با تاکید بر اینکه در طرح ارائه خدمات به بانوان در مساجد پنج دستگاه با هماهنگی امور بانوان استانداری آموزش و ویزیت بانوان را در محلات رشت آغاز کرده است، تصریح کرد: در مساجد هر دستگاه برنامه‌های مربوط به حوزه فعایت خود را اجرایی می‌کند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه بهزیستی در حوزه ناهنجاری‌های رفتاری کودکان، تربیت فرزندان و اعتیاد به بانوان مشاوره می‌دهد، افزود: مسائل مانند همسر آزاری و کودک آزاری در این طرح مورد توجه است.

 نحوی‌نژاد گفت: در حوزه فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی آمادگی دارد تا به صورت ثابت و سیار در حوزه پیشگیری و مداخله در آسیب را در کل استان ارائه خدمت دهد.

وی با بیان اینکه در  شهرهای برزگ گیلان با توجه به فرهنگ مهاجرت موج بالاتری از آسیب‌های اجتماعی را به خود اختصاص داده اند، اظهار کرد: در شهرهای کوچک استان بیکاری زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل بهزیستی گیلان، رشت، لاهیجان و انزلی را از شهرهایی عنوان کرد که بالاترین آمار آسیب‌های اجتماعی استان را به خود اختصاص داده‌اند و گفت:در درجه اول عامل این آسیب‌ها کمرنگ شدن نقش خانواده و زیاد شدن ساعات اشتغال والدین و کمرنگ شدن تکریم سالمندان در خانواده است.

نحوی‌نژاد افزود: از ویژگی‌های اجرای این طرح هماهنگ عمل کردن دستگاه‌های استان است چرا که همواره جزیره‌ای و موازی عمل کردن دستگاه‌ها از قوت و اثرگذاری فعالیت‌ها می‌کاهد.

وی با بیان اینکه بروزسازی طرح‌های کنترل آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های سازمان بهزیستی گیلان است، گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی بانوان از آسیب‌های اجتماعی در این طرح مورد توجه است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon