امر به معروف با حمایت نخبگان احیا شود

امر به معروف با حمایت نخبگان احیا شود

خبرگزاری تسنیم: جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه احیا شود و حمایت مردم به ویژه افراد نخبه و دانشگاهیان تحول خوبی در اجرای این دو فریضه الهی ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سیف الله مطلبی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار هفته احیاء که تذکر لسانی، پیام مهربانی، نظارت همگانی است، اظهار کرد: اسلام دین رحمت، هدایت و ارشاد است و انبیا الهی همواره بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بی‌تفاوت نبودند و بر آن مداومت داشتند ولی این امر هیچگاه با زور همراه نبوده است.

وی تذکر لسانی را وظیفه‌ای همگانی دانست و افزود: طبق دستورالعمل معاون وزیر همه دستگاه‌ها، هیئات مذهبی، تشکل‌های مردم نهاد و مساجد ملزم به همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر بوده و نسبت به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر باید اقدام کنند.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت: تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر نوعی سازمان‌دهی مردمی است تا این دو فریضه الهی از رکود خارج شوند و از برخوردهای غیرکارشناسی جلوگیری شود و هر شخصی نسبت به انجام این دو امر اقدام نکند.

مطلبی با بیان اینکه 50 درصد شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌ها و کارخانجات استان فعال است، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه احیا شود و اگر حمایت مردم به ویژه  افراد نخبه و دانشگاهیان  را داشته‌ باشیم تحول خوبی در راستای این دو فریضه الهی انجام می‌شود.

وی افزود: ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌های استان فعال است و سپاه نیز در اجرای مصوبات و منویات مسئولان امر در مورد اجرایی شدن این دو فریضه اقدامات قالب توجهی داشته‌اند.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در عمل به امر به معروف و نهی از منکر هیچگاه برخورد خشن و خارج از چارچوبه قانون وجود نداشته و همواره الزام به برخوردهای هدایتی و دلسوزانه بوده است.

مطلبی تصریح کرد: اگر کسی خارج از این محدوده عمل کند از دایره ما خارج است چراکه برخورد خشن، تهدید و متوسل شدن به زور در چارچوبه شرع و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی افزود: مجالس عزاداری در ایام ماه محرم باید مبنای فرهنگی داشته باشد و معرفت جامعه به اهل بیت (ع) را تقویت کند و در این ایام عزدارادی‌ها برپایه شرع و قانون باشد و اعمال هیئات مذهبی جنبه نمایشی نداشته باشد و با تفکر و روح‌بخش باشند.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یکی از پشتوانه‌های عظیم فرهنگی ما عاشوراست و باید این ابزار ارادت‌ها نسبت به گذشته اثرگذارتر شود، گفت: برپایی خیمه امر به معروف و نهی از منکر برای رفع شبهات و پاسخگویی به سوالات در تکایا از برنامه‌هایی است که در ماه محرم برگزار می‌شود.

مطلبی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش امر به معروف و نهی از منکر در شهرکرد و همایش سبک زندگی اسلامی در شهرستان‌های استان از برنامه‌های این هفته است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon