۳۰۰ عنوان برنامه در هفته امر به معروف در کردستان اجرا می‌شود

300 عنوان برنامه در هفته امر به معروف در کردستان اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: جانشین دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان ۳۰۰ برنامه برای دهه اول محرم پیش بینی کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمود الله‌مرادی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه کردستان با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) اظهار کرد: هر سال اول تا دهم ماه محرم به نام هفته ترویج امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده ‌که ستاد احیاء استان کردستان 300 برنامه برای این هفته پیش بینی کرده است.

وی گفت: از مجموع 300 برنامه در نظر گرفته شده در هفته ترویج امر به معروف و نهی از منکر در استان، 150 برنامه در سطح روستاها، دهستان ها و بخش ها برگزار شده، 100 برنامه در سطح شهرستان ها و 50 برنامه در سطح مرکزیت استان برگزار می شود.

جانشین دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با اشاره به این که این 300 برنامه در سطح اقشار مختلف استان به غیر از دانش آموزان در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های جدید ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر تدوین برنامه برای مدارس است که در هفته امر به معروف و نهی از منکر هر روز یک برنامه درباره این فریضه الهی در مدارس سطح استان اجرا می‌شود.

وی با بیان این که 10 ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان های تابعه استان و 30 ستاد در بخش‌های استان فعالیت دارند گفت: ماموریت ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر نهادینه کردن فرهنگ تذکر لسانی به عنوان یک فرهنگ همگانی در جهت نظارت عموم بر مجموعه فعالیت های جامعه به ویژه در بخش های فرهنگی و مقابله با منکرات و توسعه معروفات است.

الله مرادی یکی از مهمترین شاخصه‌های فعالیت های ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر را تلاش در جهت گسترش معروفات در تمام بخش های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی عنوان کرد و افزود: کاهش منکرات و شناسایی و احراز معروفات در تمامی بخش های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ تذکر لسانی در میان آحاد جامعه نیز از مهمترین شاخصه های فعالیت های ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان این که در سال 92، ستادهای احیاء امر به معروف و نهی از منکر در تمامی بخش های استان کردستان شروع به فعالیت کردند گفت: در سطح دهستان‌ها و روستاهای استان نیز شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است و در مجموع در سطح ادارات و کارخانجات استان 396 شورا، در سطح اصناف 80 شورا، هیئت های مذهبی 42 شورا، شهرک های نظامی و انتظامی 16 شورا و مجتمع های قضایی و انتظامی نیز 11 شورای امر به معروف و نهی از منکر فعالیت دارند.

جانشین دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان خواستار همکاری اقشار مختلف استان کردستان با ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شد و تصریح کرد: صددرصد رویکرد برنامه های ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر ایجابی بوده و نباید تصور بر این باشد که صرف فعالیت‌های این ستاد سلبی است و تلاش بر این است که فضای جامعه اسلامی روز به روز به سمت و سوی فضای ارزشی و دینی سوق پیدا کند.

وی با اشاره به این که انتظار می رود مردم تهدیدها را به خوبی بشناسند خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که امروز دشمن از ابزارهای مختلفی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه در میان جوانان برای انحراف از فرهنگ بومی و اسلامی جامعه استفاده می کند که مصداق بارز آن به راه انداختن گروه های تکفیری در عراق با هدف ارائه چهره خشن از اسلام است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon