امامزادگان گرمی میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی می‌شود

امامزادگان گرمی میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمی گفت: به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم، مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با سراسر کشور در ۳ بقعه متبرکه و مکان مذهبی شهرستان گرمی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی فاتحی ظهر امروز در جلسه هماهنگی شیرخواران حسینی در گرمی اظهار کرد: در ایام ماه های حزن و اندوه محرم و صفر مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه شهرستان گرمی برگزار می‌شود و این برنامه ها در بقعه متبرکه محمد بن محمد حنفیه روستای قلعه برزند گرمی و سید ابراهیم و سید اسماعیل روستای گل تپه و یکی از مساجد تاریخی این شهرستان به نام مسجد غریب برگزار شود.

وی سخنرانی و مداحی، سخنرانان و مداحان مطرح شهرستانی و استانی، استفاده از روحانیان اعزامی از قم و مبلغان بومی در طول دو ماه محرم و صفر، برپایی نمایشگاه فرهنگی، برپایی خیمه معرفت، دایر کردن ایستگاه‌های تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، ختم قرآن کریم و برپایی محافل انس با  قرآن کریم، برگزاری نشست‌های صنفی و اطعام و پذیرایی از عزاداران حسینی در راستای اجرای نیات واقفان را از جمله برنامه های این مراسم عنوان کرد.

فاتحی بیان کرد: نمایش های آئینی تعزیه و مرثیه خوانی و شبیه خوانی همراه با سخنرانی و عزاداری با ابزارهای هنری در امامزادگان از جمله برنامه هایی است که در روزهای عاشورا، تاسوعا و اربعین حسینی(ع) در بقاع متبرکه شهرستان گرمی برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمی از دیگر برنامه های این طرح که با همکاری دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمی برگزار می شود، همایش شیرخواران حسینی در آستان مقدس امامزاده سید محمدبن محمد حنفیه (ع) قلعه برزند شهرستان گرمی را اعلام کرد.

وی با دعوت از همه علاقمندان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) برای حضور در مراسم سوگواره ها و طرح های بصیرت عاشورایی امامزادگان این شهرستان گفت: مردم متدین و ولایی شهرستان گرمی همچون سال های گذشته با شور و شعور در این مراسم مذهبی و معنوی شرکت می کنند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon