۱۱ کمیته در طرح سلامت سپاه کردستان فعالیت می‌کنند

11 کمیته در طرح سلامت سپاه کردستان فعالیت می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: دبیر کمیته باورهای دینی، بهداشت و سلامت طرح امام رضا(ع) کردستان گفت: این طرح که با هدف ارتقا سلامت، بهداشت و پیشگیری است دارای ۱۱ کمیته مختلف است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام محمد عباسی ظهر امروز در همایش توجیهی کمیته باورهای دینی بهداشت و سلامت طرح امام رضا(ع) که با حضور علما و کارکنان سپاه برگزار شد، اظهار کرد: توجیه کردن کارکنان و علما از نظر سلامت و بهداشت و پیشگیری از اهداف این همایش است.

وی گفت: این همایش توجیهی با محوریت پیشگیری بهتر از درمان برگزار شده چرا که درمان و هزینه‌های ناشی از آن هم به نفع اقتصاد و هم دولت و جامعه است.

دبیر کمیته باورهای دینی، بهداشت و سلامت طرح امام رضا(ع) کردستان تصریح کرد: ما معمولاً بیشتر هزینه‌های خود را در امر درمان صرف می‌کنیم اما برای پیشگیری کمتر هزینه‌هایی خرج می‌کنیم که باید سعی کنیم در امر پیشگیری بیشتر توجه داشته باشیم.

وی گفت: اگر بخواهیم از زندگی لذت بیشتری ببریم باید صحت و سلامتی ما تضمین شود چرا که لذت و خوبی در زندگی دنیایی نیست بلکه در صحت و سلامتی است.

حجت‌الاسلام عباسی با اشاره به اینکه طرح امام رضا(ع) حدود 10 سال است که به صورت غیر متمرکز در سپاه استان در حال اجراست، افزود: این طرح دارای 11 کمیته مختلف شامل کمیته باورهای دینی، کمیته آموزش و بهداشت سلامت، کمیته مدیریت دفاع و سلامت، پزشکی جامعه محور، کمیته تغذیه و سلامت، کمیته بهداشت و سلامت و غیره است.

دبیر کمیته باورهای دینی، بهداشت و سلامت طرح امام رضا(ع) کردستان با بیان اینکه بزرگان دینی احادیث و روایات متعددی در مورد رعایت بهداشت و سلامت داشته که باید ترویج پیدا کند، اظهار کرد: اگر جامعه هدف ما که پاسداران و پرسنل سپاه هستند آنها را رعایت کنند می‌توانند تاثیر زیادی بر جامعه بگذارند.

وی با استناد به حدیثی از امام حسین(ع) در مورد اهمیت سلامتی، خاطر نشان کرد: سلامت نعمت پنهانی است که هرگاه موجود باشد انسان قدر و ارزشش را نمی‌داند و هرگاه از دست بدهد قدرش را می‌داند.

حجت‌الاسلام عباسی به بیانات مقام معظم رهبری در جمع نیروهای مسلح در مورد اهمیت سلامتی در بین آنها اشاره کرد و تصریح کرد: نهضت احیا و طب پیشگیری را با بسیج تمام امکانات موجود آغاز کنید و تلاش کنید نیروهای مسلح در سلامت و صحت باشند و این امر اهمیت سلامت و پیشگیری در بین نیروهای دفاعی را می‌رساند.

دبیر کمیته باورهای دینی، بهداشت و سلامت طرح امام رضا(ع) کردستان افزود: مسئولیت کمیته باورهای دینی بهداشت و سلامت طرح امام رضا در استان بر عهده مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه سپاه کردستان است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon