راه‌یابی ۴۵۸ کاندیدا به شوراهای ولایتی افغانستان

راه‌یابی 458 کاندیدا به شوراهای ولایتی افغانستان

خبرگزاری تسنیم: لحظاتی قبل رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان پس از ۷ ماه، نتایج نهایی انتخابات شوراهای ولایتی افغانستان را با راهیابی ۴۵۸ کاندیدا اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسینم، «احمد یوسف نورستانی» رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با اعلام نتایج نهایی انتخابات شوراهای ولایتی این کشور گفت: 458 کاندیدا به شوراهای ولایتی راه یافته‌اند.

وی افزود: تا 2 ساعت دیگر جزئیات بیشتر نتایج انتخابات شوراهای ولایتی افغانستان در سایت سایت کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان (www.iec.org.af) در دسترس خواهد بود.

نورستانی اظهار داشت: هفت میلیون نفر واجد شرایط رای در انتخابات شوراهای ولایتی افغانستان شرکت کردند که از این تعداد هفت هزار رای باطل اعلام شده است.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان خاطرنشان کرد: نتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در16 فروردین و 24 خرداد سال جاری برگزار شد و انتقال قدرت بصورت مسالمت‌آمیز برای اولین بار در افغانستان بزرگترین اتفاق تاریخی در این کشور بود اما در عین حال بزودی نمی‌توان بر مشکلات و چالش‌های انتخاباتی افغانستان پیروز شد.

وی ادامه داد: کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان همواره سعی داشته تا انتخابات دور از چالش و درگیری برگزار شود، ولی با این وجود هنوز به سطح استانداردهای جهانی نرسیده است.

نورستانی تأکید کرد: در صورتی می‌توان به انتخاباتی شفاف دست یافت که مردم افغانستان دارای شناسنامه‌‌ای الکترونیکی شوند و این معیار سنجش شرکت در انتخابات قرار گیرد.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان افزود: این کمیسیون برای رسیدگی به امور انتخابات شوراهای ولایتی،از سیستم بررسی نتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان استفاده کرده است و در طول روند رسیدگی، کمیسیون‌های انتخاباتی این کشور تلاش کردند تا هرچه سریعتر به نتیجه برسند، اما در شماری از موارد کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی افغانستان با تأخیر به ارائه کارهای خود می‌پرداخت که امیدواریم جواب قانع کننده‎ای داشته باشند.

نورستانی اظهار داشت: نتایج ابتدایی انتخابات شوراهای ولایتی در تاریخ 30 اردیبهشت ماه سال جاری به کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی ارسال شد که نتیجه پس از چهار ماه و 19 روز در اختیار کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان قرار گرفت.

یادآور می‌شود که انتخابات شوراهای ولایتی افغانستان همزمان با دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در تاریخ 16 فروردین سال جاری برگزار شد اما اما طولانی شدن منازعات سیاسی و بحران دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، در اعلام نتایج انتخابات شوراهای ولایتی این کشور نیز فاصله زیادی ایجاد کرد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان