تردد هوایی در کشور ۲ برابر شده است

تردد هوایی در کشور 2 برابر شده است

خبرگزاری تسنیم: جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: توان رزم نیروهای مسلح ما بالا رفته و از زمانی که اعلام کردند فضای هوایی جمهوری اسلامی، فضای امنی بوده تردد هوایی ما به ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، امیرسرتیپ علیرضا صباحی‌فر ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین مرکز آموزش عالی رسته‌ای اصفهان اظهار کرد: پدافند هوایی در 10 شهریور 87 بنابر تدابیر فرماندهی کل قوا تشکیل شد و قبل از تشکیل آن قرارگاه پدافند هوایی، این گروه زیر نظر نیروی هوایی ارتش فعالیت می‌کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر قدرت پدافند هوایی قابل قیاس با زمان جنگ نیست و توان رزم نیروهای مسلح ما بالا رفته و از زمانی که اعلام کردند فضای هوایی جمهوری اسلامی، فضای امنی بوده، تردد هوایی ما به 2 برابر افزایش پیدا کرده است.

جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با اقتدار تمام توانست هواپیمایی را که مربوط به ایساف بود را در بندعباس به زمین بنشاند و هواپیمای مرکل را به دلیل اشکال در طرح پروازی بر زمین نشاندیم و آنها را نگه داشتیم تا اشکال خود را رفع و سپس به پرواز خود ادامه دادند و نشاندن هواپیمای ریگی نیز از جمله قدرت‌نمایی‌های پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به مشکلات و دغدغه‌های پدافند نیروی هوایی، تصریح کرد: تصویب لباس قرارگاه پدافند هوایی با توجه به اینکه تصویب لباس نیروهای مسلح مراتب خود را دارد از جمله اقدامات ما بوده و نداشتن زیرساخت آموزشی نیز یکی از دغدغه‌های ما بود که پدافند هوایی با نیم قرن سابقه اما تمام زیرساخت‌های آموزشی آن زیر نظر نهاجا بود و پدافند هوایی زیرساختی از نظر آموزشی نداشت اما با پیگیری توانستیم باشگاه پپدافند هوایی را افتتاح کنیم.

امیر صباحی‌فر افزود: اکنون دومین سالی است که در این دانشگاه دانشجو پذیرش شده و مرکز آموزشی اراک نیز 2 ماه پیش نخستین بخش دانش‌آموزان و دانش‌جویان را پذیرش کرده و به آنها سردوشی اعطا کرد.

وی با بیان کرد: جای مرکز آموزشی عالی رسته‌ای خالی بود و اگر امسال نیز مرکز آموزشی نداشتیم ترفیعات آنها به اشکال برمی‌خورد و تمام توان خود را به کار گرفتیم تا بیمارستانی هم در مرکز قرارگاه پدافند هوایی ایجاد کنیم.

به گزارش تسنیم، در انتهای این مراسم نیز مراسم ابلاغ ترفیع و نصب درجه امیر سرتیپ دوم محمد ابراهیمی نژاد برگزار شد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon