۳۷ اکیپ بر ذبح شرعی دام‌های استان مرکزی نظارت می‌کنند


37 اکیپ بر ذبح شرعی دام‌های استان مرکزی نظارت می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در راستای ذبح شرعی و بهداشتی دام های قربانی در ایام تاسوعا وعاشورا ۳۷ اکیپ ثابت و سیار در استان بر ذبح دام نظارت می‌کنند.

 علی رضائی‌پور در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به درپیش بودن ایام تاسوعا و عاشورا و اجراء سنت حسنه ذبح نذورات اظهار کرد: طرح نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دام‌های قربانی طبق روال هر سال در این ایام به منظور تامین گوشت سالم و حلال اجرا می شود و شهروندان نیز باید در این راستا همکاری های لازم را انجام دهند.

وی افزود: به منظور اجرای این طرح اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت 2 شیفته  سازماندهی شده و آماده کمک به مردم و پاسخگویی به سوالات شهروندان در این راستا هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به رسالت اداره کل دامپزشکی استان و دفتر نمایندگی ولی فقیه دراین اداره کل، شرایط   برای ذبح بهداشتی و شرعی دام‌ها در کشتارگاه‌ها فراهم بوده و مردم باید به ذبح دام و تهیه گوشت برای نذورات خود به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

رضایی با اشاره به اهمیت ذبح شرعی دام ها در استان گفت:  در این طرح 23 اکیپ ثابت و 14 اکیپ سیار بر امر نظارت برذبح شرعی وبهداشتی دام‌‌های قربانی از ساعت 7 تا13 این ایام نظارت دارند.

وی افزود: این اکیپ‌ها شامل دامپزشکان، کارشناسان، کاردان‌ها و تکنسین‌های دامپزشکی و بهداشتی گوشت و مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه و ناظران شرعی بوده که در تحقق این هدف با تعامل و همکاری با یکدیگر این کار را انجام می دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: شهروندان  به منظور حفظ بهداشت عمومی و پیشگیری از ابتلای به بیماری‌های مهلک و خطرناک مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری‌های تب کریمه کنگوو سیاه زخم باید بهداشت را رعایت کنند.

رضایی پور با اشاره به این‌که باید در راستای جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی و مخاطره آمیزاز کشتار دام در معابر و مساجد و تکایا خودداری کرد گفت: خیران و مسئولان هیئت‌های مذهبی و حسینه‌ها نیز باید گوشت مورد نیاز خود را قبل از تعطیلات از کشتارگاه‌ها و مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و به منظور انجام کشتار نذری فقط به مراکز تعیین شده و کشتارگاه‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/  ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon