۳ هزار مبلغ به سراسر خراسان رضوی اعزام می‌شوند

3 هزار مبلغ به سراسر خراسان رضوی اعزام می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: همزمان با ایام محرم ۳ هزار مبلغ به سراسر خراسان رضوی اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان حسینی ظهر امروز در نشستی خبری در محل اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: محرم و صفر بهترین فرصت برای گسترش فرهنگ اسلامی است و باید از این فرصت برای تبلیغ و اشاعه بهتر معارف و سیره حسینی استفاده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در این ایام دوچندان می‌شود و باید این مسئله را به عنوان یکی از مهمترین اهداف خود در این ماه تعریف کنیم.

مرویان حسینی گفت: محرم در کنار مراسم معنوی حج از مهمترین نمادهای تجمعات اسلامی محسوب می‌شوند، محرم نماد پیوند میان عقلانیت و حماسه دینی است و باید از فرصت عزاداری‌های برای کسب بصیرت بیشتر استفاده شود.

وی افزود: به همین منظور اعزام مبلغ از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی همچون سال‌های قبل در دستور کار قرار گرفته است و بیش از 3 هزار مبلغ در این ایام به سراسر استان اعزام می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: از این تعداد مبلغ، 400 نفر به 12 استان همجوار خراسان رضوی اعزام می‌شوند.

مرویان حسینی افزود: همچنین برای ساماندهی برنامه‌های محرم همایش طلایه داران هدایت را ویژه مبلغان در مشهد و پنج شهرستان استان برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه باید هیئت‌های مذهبی در مساجد استقرار پیدا کنند، اظهار کرد: این امر سبب می‌شود که هم از امکانات موجود در مسجد استفاده و هم از آرامش معنوی این مکان مقدس بهره بگیرند درحالی که حضور در خیابان‌ها مشکلاتی را برای ساکنان به وجود می‌آورد.

مرویان حسینی گفت: به مداحانی که در مراسم عزاداری ماه محرم حضور دارند توصیه کرده‌ایم به ارائه تاریخ مستند از عاشورا بپردازند و از شعرهای سنتی با محتوای متناسب فرهنگ اسلامی استفاده کنند تا مورد توجه مردم به خصوص نسل جوان قرار گیرد.

وی با اشاره احداث ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر مشهد، بیان کرد: امسال 560 مکان در مشهد برای جانمایی ایستگاه‌های صلواتی در ماه محرم در نظر گرفته شده است.

مرویان حسینی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این ایستگاه‌ها تنها مکانی برای ارائه چای به عزاداران نخواهد بود بلکه به یک نوع ایستگاه‌های فرهنگی تبدیل شده‌اند.

وی از برپایی اجتماع عظیم عزاداران حسینی نیز خبر داد و بیان کرد: در پایان ماه صفر در روز رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) و در آستانه شهادت امام رضا(ع)، اجتماع عظیم عزاداران حسینی را در مشهد برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon