ایده پارلمان جوانان را می توان به صورت یک طرح تقدیم مجلس کرد

ایده پارلمان جوانان را می توان به صورت یک طرح تقدیم مجلس کرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: می‌توان ایده پارلمان جوانان را به صورت پخته‌تر و به عنوان یک طرح تقدیم مجلس کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در اولین نشست جوانان و قانون‌گذاری که در سالن شهید مدرس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به جلسات خود با جوانان که در محل مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شده است، گفت: جوانان فهیم، تحصیل‌کرده و خوب بزرگ‌ترین سرمایه کشور ما هستند، اما متاسفانه برای استفاده از پتانسیل جوانی کار زیادی انجام نشده است.

وی افزود: البته نباید فراموش کنیم که انقلاب اسلامی را جوانان انجام دادند و مدیریت انقلاب هم با جوانان بود. بسیاری از مسئولان کشور در سنین 25 تا 35 سالگی اداره امور کشور را در دست داشتند، اما باید اعتراف کنیم زمانی که سن آنها گذشت، احساس کردند که همین سن، سن خوبی است و این مسیر ادامه پیدا نکرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد: لذا اینگونه نیست که مطلقا بگوییم نگاه به جوانان نبود و یا از همه ظرفیت جوانان به خوبی استفاده شد.

جلالی در بیان راهکارهای خود، تصریح کرد: مطلوب‌ترین کار این است که به پارلمان جوان برسیم که امروز در برخی کشورها تشکیل شده و با سازوکاری دموکراتیک جوانان انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه این مسئله نیازمند فراهم کردن مقدماتی است، خاطرنشان کرد: بهترین کار این است که در مرکز پژوهش‌های مجلس دفتر جوانان را تشکیل دهیم که البته شکل کاری که به اینجا رسیده، به دلیل جلسات مشاوران جوان مرکز پژوهش‌های مجلس در حدود 2 سال اخیر است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد: در آن زمان ایده پارلمان را مطرح کردند، اما من گفتم این مسئله نیازمند این است که شما در مرکز پژوهش‌ها وارد شوید و بر روی این مسئله کار کنید؛ این ایده می‌تواند در دستور کار ما قرار گیرد، پخته شود و به عنوان یک طرح به مجلس تقدیم شود.

جلالی با بیان اینکه اکثریت جوانانی که در مرکز پژوهش‌های مجلس حضور دارند نسبت به موضوعات عالمند و به مجلس فکر می‌دهند، اظهار داشت: اما این کافی نیست و باید از افکار دیگران نیز استفاده کنیم. من به مشاوران جوان مرکز پژوهش‌های مجلس گفتم که بستر و زمینه را فراهم کنیم تا نخبگان جوان به وسیله مرکز پژوهش‌ها شناسایی و جذب شوند.

وی تصریح کرد: البته هر مجموعه‌ای برای جذب به معنای نیروی انسانی کارمندی دارای محدودیت‌هایی است، اما جذب به معنای اتاق فکر و خدمت‌رسانی به کشور در عرصه‌های فکری می‌تواند به صورت نامحدود وجود داشته باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر اینکه باید بتوانیم از ظرفیت، فکر و ایده جوانان بهره‌مند شویم، خاطرنشان کرد: توصیه آقای دکتر لاریجانی این بود که در مرکز پژوهش‌ها از نیروهای جوان استفاده کنیم و ما می‌توانیم دفتر جوانان را تقویت کنیم. در این دفتر هم ایده پارلمان جوانان می‌تواند پیگیری شود و هم از نیروهای خلاق و جوان در قانون‌گذاری استفاده شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon