توسعه مناسبات تجاری هدف سفر هیئت اقتصادی همدان به روسیه است


توسعه مناسبات تجاری هدف سفر هیئت اقتصادی همدان به روسیه است

خبرگزاری تسنیم: استاندار همدان هدف از سفر به روسیه را توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی بین همدان و سووردلفسک روسیه اعلام کرد و گفت: همدان قابلیت تأمین بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی موردنیاز استان سووردلفسک روسیه را دارد.

محمدناصر نیک بخت در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، با اشاره به سفر چهار روزه هیئت اقتصادی استان همدان به استان سووردلفسک روسیه اظهار کرد: این سفر که از چهار آبان ماه آغاز می‌شود پاسخی به سفر هیئت اقتصادی روسیه در اردیبهشت ماه به همدان است.

وی با اشاره به اینکه در سفر هیئت روسی به استان همدان مذاکرات خوبی بین دو طرف صورت گرفت، افزود: هدف از سفر هیئت اقتصادی استان به روسیه این است که مناسبات اقتصادی و تجاری را توسعه دهیم.

نیک بخت با اشاره به اینکه استان همدان در زمینه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و تاریخی ظرفیت‎های مناسبی دارد، گفت: استان سووردلفسک روسیه یکی از استان‎های مهم روسیه بوده که می‌تواند در ارتباط با استان همدان نقش‌آفرینی مناسبی داشته باشد.

استاندار همدان با بیان اینکه در استان همدان سالانه بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌شود، تصریح کرد: استان همدان در تولید برخی محصولات همچون گندم، انگور، کشمش، سیب زمینی، گردو، سیر، خشکبارو دانه‌های روغنی رتبه اول تا سوم را در کشور داشته و می‎تواند در تامین بخش قابل توجهی از نیاز استان سووردلفسک موثر باشد.

وی تأکید کرد: همچنین به دنبال این هستیم تا با رایزنی‌ اصولی و کارشناسی زمینه را برای جذب سرمایه‌گذار در زمینه صنایع تبدیلی کشاورزی استان همدان فراهم کنیم.

نیک بخت با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی سفیر ایران در فدراسیون روسیه برای برقراری این ارتباط عنوان کرد: براساس مطالعات صورت گرفته شهر یکاترین بورگ برای خواهرخواندگی با شهر همدان مطرح شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه شهر یکاترین بورگ یکی از بزرگ‌ترین شهرهای صنعتی دنیا محسوب می‌شود، گفت: ارتباط با این شهر صنعتی می‌تواند در توسعه صنعتی استان همدان نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.

استاندار همدان با بیان اینکه مدیران اقتصادی و بخش خصوصی وی را در این سفر همراهی می‌کنند، گفت: در این سفر با استاندار و نخست وزیر استان سووردلفسک روسیه، بخش خصوصی روسی و سرمایه‌گذاران داخلی دیدار و جلسه دارد.

وی ابراز امیدواری کرد تا مقدمات عقد تفاهم نامه همکاری بین دو استان فراهم شده و مراحل اولیه خواهرخواندگی شهر همدان با شهر یکاترین بورگ روسیه طی شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon