کمیته حمایت قضایی از مدیریت شهری در مشهد تشکیل شد

کمیته حمایت قضایی از مدیریت شهری در مشهد تشکیل شد

خبرگزاری تسنیم: معاون دادگستری خراسان رضوی از تشکیل کمیته حمایت قضایی از مدیریت شهری در مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید امیر مرتضوی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی ظهر امروز در نشست کارگروه رسانه و مطبوعات دادگستری با اشاره به میزان جمعیت کیفری اظهار کرد: کمیته تدبیر با هدف کاهش جمعیت کیفری ایجاد شده است و ساماندهی امور زندانیان را به صورت هدفمند دنبال می‌کند.

وی افزود: در 6 ماهه نخست سال 92 نسبت به سال 93 از حیث ورودی یک درصد افزایش ورودی و در 6 ماهه نخست سال 92 نسبت به سال 93 از حیث موجودی با 9 درصد کاهش مواجه هستیم.

مرتضوی بیان کرد: این کمیته ضمن ساماندهی امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، بحث اشتغال زندانیان را پس آزادی به صورت جدی دنبال می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری عنوان کرد: خوشبختانه در زمینه اشتغال زندانیان با صاحبان صنایع ارتباط موثر برقرار شده و زمینه اشتغال برای زندانیان فراهم شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تاکید کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده راه اندازی مدرسه برای اطفال زندانی با کمک اداره کل آموزش و پرورش استان است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه جرایم مهم خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات پلیس قرارگاه مشترک بین پلیس آگاهی و پلیس پیشگیری با محوریت 10 کلانتری در دست اقدام است و این امر به صورت جدی در کلانتری‌هایی که بیشترین میزان جرم خیزی را دارند در دست کار قرار دارد.

مرتضوی بیان کرد: در 6 ماهه ابتدای سال در بحث قتل عمد، سرقت مسلحانه، جیب بری و تجاوز به عنف شاهد کاهش چشمگیر جرایم هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری درباره اهم اقدامات و پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی افزود: به کارگیری 2200 نگهبان محله در سطح استان زیر نظر خدمات حفاظتی نظامی که در مراکز تجاری و گردشگری و دولتی متمرکز هستند بخشی از این اقدامات است.

وی عنوان کرد: نگهبانان محله با اختیارات نیروی انتظامی فعالیت‌های موثری را در نقاط جرم خیز به همراه داشتند و این طرح با استقبال عموم مردم مواجه شد.

مرتضوی تصریح کرد: در بحث سرقت تجهیزات سیم برق و کابل در 6 ماهه نخست امسال با کاهش 40 درصدی و در زمینه سرقت آب و دریچه‌های آب در 3 ماهه ابتدا سال 183 مورد و در 3 ماهه دوم به 55 مورد کاهش یافته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تاکید کرد: افتتاح دومین دفتر نمایندگی کمیسیون 5 نفره حل اختلاف در حوزه صنعت و کارآفرینی در شهرک صنعتی کاویان از دیگر اقدامات مهم کمیته پیشگیری از وقوع جرم می‌باشد.

وی از تشکیل کمیته حمایت قضایی از مدیریت شهری خبر داد و خاطرنشان کرد: این کمیته با موضوع بررسی چالشها و آسیب ها و معضلات در حوزه شهری هر هفته با حضور معاونت اجتماعی پیشگیری از جرم به مشکلات اساسی در این حوزه می پردازند.

مرتضوی گفت: طرح پیشگیری از سرقت هم اکنون در زندان‌ها در حال اجرا است و ضمن این برنامه زندانیان با جرایم و نوع مجازات در زمینه سرقت آشنا می‌شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی افزود: کمیته آسیب شناسی بازی‌های رایانه‌ای برای بررسی  راهکارها و پیشنهادات در این خصوص ایجاد شده و شعبه تخصصی ویژه‌ای برای این امر تعریف شده است که توسط حوزه پیشگیری از وقوع جرم پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon