گوگل از حمایت کاخ سفید برخوردار است/ گوگل کارهایی می‌کند که سیا قادر به آن نیست

گوگل از حمایت کاخ سفید برخوردار است/ گوگل کارهایی می‌کند که سیا قادر به آن نیست

خبرگزاری تسنیم: بنیانگذار ویکی‌لیکس تاکید کرد که گوگل دیگر تنها یک شرکت اینترنتی نیست بلکه به یک شرکت انحصاری همه جانبه تبدیل شده که از نزدیک در برنامه‌های سیاسی آمریکا دخیل است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جولیان آسانژ پایه گذار ویکس‌لیکس در مقاله ای در نشریه نیوزویک تصریح کرده است که گوگل روابط نزدیکی با دولت آمریکا دارد و دیگر یک شرکت اینترنتی نیست.

بر اساس این گزارش وی افزود: در حالی که سلطه و سیطره گوگل در جهان اینترنت و فناوری های سایبری رشد می کند این شرکت به سرعت در حال تبدیل شدن به خروجی اصلی برای اطلاعات بسیاری از مردم است.

آسانژ تاکید کرد که "نفوذ و تاثیر گوگل بر انتخاب ها و رفتار کل جامعه بشری به این معناست که این شرکت قدرتی واقعی برای اثرگذاری بر این دوره زمانی از تاریخ دارد. در واقع گوگل امروز اقداماتی را انجام می دهد که سازمان سیا قادر به انجام آن نیست."

روزنامه نیویورک تایمز نوشته است: در سال 2003 میلادی دولت بوش به طور مخفیانه به آژانس امنیت ملی اجازه داد تا از شهروندان آمریکایی و اتباع خارجی جاسوسی کند تا به شواهدی در خصوص فعالیت های تروریستی احتمالی دست یابد. این فعالیت های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا نیازی به مجوز و دستور دادگاه نداشته است.

نیوزویک نوشت: گوگل 2 میلیون دلار از آژانس امنیت ملی دریافت کرده تا نرم افزارها و ابزارهای جستجو و جمع آوری اطلاعات را در اختیار این نهاد قرار دهد. در سال 2012 میلادی گوگل در صدر فهرست هزینه های کاخ سفید در زمینه لابی های سیاسی قرار گرفت و در مجموع 18.2 میلیون دلار از کاخ سفید دریافت کرده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان