آزمون: حضور کریمی در کادرفنی از کارهای ارزشمند کی‌روش بود/ بهترین پاس گل را دادم اما جایزه‌ای ندادند

آزمون: حضور کریمی در کادرفنی از کارهای ارزشمند کی‌روش بود/ بهترین پاس گل را دادم اما جایزه‌ای ندادند

خبرگزاری تسنیم: مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: اضافه شدن کریمی به کادرفنی از کارهای بسیار خوب کی‌روش بود و بازیکنان جوان به خوبی می‌توانند از تجربیات او استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم سردار آزمون که در اردوی پرتغال توانست در دو بازی تدارکاتی دو گل برای تیم ملی به ثمر برساند، امید زیادی دارد تا در اردوهای بعدی نیز همراه با تیم ملی بدرخشد و در نهایت در جام ملت‌های آسیا در ترکیب قرار بگیرد.

مهاجم جوان تیم روبین‌کازان اکنون جزو بازیکنان تأثیرگذار این تیم است و این باشگاه روسیه‌ای برای آینده حساب ویژه‌ای روی او بازی کرده است.

سردار آزمون در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم به سؤالات پاسخ داد.

تسنیم: از بازی روبین‌کازان با دینامومسکو صحبت کن. یکی از سخت‌ترین بازی‌های فصل‌تان را پیش‌رو داشتید و توانستید به پیروزی 2 بر صفر برسید.

دقیقاً همینطور است. دینامو تیم بسیار پرمهره‌ای دارد که این فصل ستاره‌های زیادی را هم به خدمت گرفت. آنها در لیگ روسیه یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین تیم‌ها به شمار می‌روند و کار ما در خانه دینامو بسیار سخت بود اما خوشبختانه توانستیم به پیروزی برسیم. کوین کورانی، ژیرکوف، والبوئنا، کوکورین و چند بازیکن خوب دیگر در این تیم بازی می‌کنند که کار را برای هر تیمی سخت می‌کنند. با این حال خوشحالم که توانستیم دینامو را با تمام ستاره‌هایش شکست دهیم.

تسنیم: روبین‌کازان می‌تواند این فصل ناکامی سال قبل را جبران کند؟

خوشبختانه تمام بازیکنان‌مان این فصل خیلی خوب کار می‌کنند و تمام تلاش‌شان را به کار گرفته‌اند و از جان مایه گذاشته‌اند تا نتایج خوبی بگیریم. امیدوارم در پایان این فصل سهمیه لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا را کسب کنیم تا بتوانیم دوباره با تیم‌های بزرگ اروپایی بازی کنیم.

تسنیم: شرایط خودت این فصل چگونه است؟ به نظر سرمربی تیم‌ هنوز اعتقاد دارد تو بازیکن 90 دقیقه‌ای نیستی.

او به من گفته که باید قدرت بدنی‌ام را بالاتر ببرم. او نظرش را گفته اما من هم تمام تلاشم را خواهم کرد تا بتوانم نظر سرمربی روبین‌کازان را جلب کنم. مطمئناً هر تصمیمی که بگیرد احترام می‌گذارم و هر چقدر که بازی کنم تلاش می‌کنم برای تیمم مثمرثمر باشم.

تسنیم: در هفته پنجم و بازی مقابل زسکامسکو پاس گلی که دادی تا به اینجا بهترین پاس سال لیگ روسیه انتخاب شده است. بابت این انتخاب جایزه‌ای هم به تو تعلق می‌گیرد؟

پاس گلم بهترین پاس انتخاب شد اما جایزه‌ای نداده‌اند و نخواهند داد. احتمال زیادی آخر سال میلادی یک نظرسنجی بین مردم برگزار خواهد شد، تا از بین چند پاس بهترین پاس گل از نظر هواداران هم انتخاب شود، اما در روسیه بابت این مسائل جایزه‌ای به کسی نمی‌دهند.

تسنیم: کمی هم درباره اردوی تیم ملی در پرتغال صحبت کن.

خوشبختانه بعد از بازی‌های جام جهانی توانستیم اولین اردوی تدارکاتی‌مان را برگزار کنیم و شرایط بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم. دو بازی دوستانه خیلی خوب هم داشتیم تا تیم به هماهنگی‌های لازم برسد.

تسنیم: خودت هم که در این دو بازی ستاره بودی و مقابل اشترول و بنفیکا گلزنی کردی.

همه تیم زحمت کشیدند که من گل زدم. فقط من نبودم که گلزنی کردم و تلاش همه بچه‌ها بود که توسط من به گل تبدیل شد. خوشبختانه یکدلی و همدلی در تیم ملی موج می‌زند و در اردوی پرتغال هم شرایط بسیار خوب بود. مهمترین مسئله این بود که کادرفنی تیم ملی توانست برنامه‌ها را به خوبی پیش ببرد و به نظرم از نوع تمرینات در این اردو راضی بودند.

تسنیم: با توجه به اینکه فقط تو و علیرضا جهانبخش در اردوی پرتغال گلزنی کردید گفته می‌شود کی‌روش می‌خواهد از زوج شما در جام ملت‌ها استفاده کند و با این درخشش خط و نشانی هم برای دیگر مهاجمان تیم ملی کشیدید.

چه خط و نشانی؟! اصلاً از این خبرها در تیم ملی نیست و فضای بسیار دوستانه‌ای بین تمام بازیکنان وجود دارد. همه در اردو وظیفه خودشان را انجام دادند و اگر هم من یا جهانبخش گلزنی کردیم تلاش همه بوده است. به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای چنین طرز تفکری ندارم و معتقدم برای حضور در ترکیب باید سخت تلاش کرد و زحمت کشید. کادرفنی هم تا به اینجا بهترین‌ها را انتخاب کرده و در ترکیب قرار داده و از این به بعد هم همینطور خواهد بود.

تسنیم: اگر قرار باشد در ترکیب تیم ملی فیکس باشی در کنار کدام بازیکن راحت‌تر هستی؟ جهانبخش، قوچان‌نژاد یا انصاری‌فرد؟

علیرضا، رضا یا کریم فرقی ندارند و با همه دوست هستم. در کنار همه آنها نیز بازی کرده‌ام و احساس راحتی دارم. همانطور که گفتم برای قرار گرفتن در ترکیب باید تلاش کرد و دلیلی ندارد که بخواهم در این خصوص صحبتی انجام دهم. هر کسی که بهتر باشد و حقش باشد در ترکیب قرار می‌گیرد و امیدوارم اگر من بازی کردم کیفیت لازم را داشته باشم. امیدوارم در اردوی پرتغال جواب اعتماد کادرفنی را داده باشم و آقای کی‌روش از من راضی بوده باشد.

تسنیم: با شرایطی که در اردوی پرتغال داشتی فکر می‌کنی به راحتی در اردوی بعدی هم حاضر باشی یا انگیزه‌ات بیشتر شده تا برای حضور در تیم ملی بیشتر تلاش کنی؟

نمی‌خواهم به سادگی فرصت حضور در تیم ملی را از دست بدهم به همین دلیل قطعاً بیشتر تلاش خواهم کرد و انگیزه‌ام بیشتر خواهد شد. یک بازیکن حرفه‌ای همیشه باید برای حضور در تیم ملی انگیزه داشته باشد و مطمئناً ذره‌ای از انگیزه من کم نشده، بلکه بیشتر هم شده است.

تسنیم: با توجه به روند آماده‌سازی تیم ملی فکر می‌کنی تیم ملی چه شرایطی در استرالیا داشته باشد؟

جام ملت‌های هر قاره برای تیم‌های آن قاره مهم تلقی می‌شود و همه می‌خواهند بهترین نتایج را بگیرند. ایران اکنون برترین تیم قاره است و مطمئناً با کادرفنی و بازیکنان با انگیزه‌ای که داریم برای بهترین نتیجه در جام ملت‌ها تلاش می‌کنیم. برای موفقیت همه باید تلاش کنند و همه بخواهند تا موفقیت یک تیم رقم بخورد. امیدوارم مردم فوتبال دوست کشورمان در کنار فدراسیون به خوبی به تیم ملی روحیه بدهند، چون ما به حمایت آنها نیاز داریم. اگر حمایت به خوبی صورت بگیرد، این پشتکار در تیم ملی وجود دارد که نتیجه لازم را در تیم ملی بگیرد.

تسنیم: حضور علی کریمی در کادرفنی تیم ملی هم مثل اینکه برایت جالب توجه بود. درست است؟

خدا را شکر می‌کنم که کسی مانند علی آقای کریمی در کنار ما وجود دارد و می‌توانیم از تجربیات او استفاده کنیم. به نظرم اضافه شدن کریمی به کادرفنی تیم ملی از کارهای بسیار خوب و ارزشمند کی‌روش بود و بازیکنان جوان به خوبی می‌توانند از تجربیات او استفاده کنند. امیدوارم کریمی در ادامه نیز بتواند با تجربه بالایش به تیم ملی و کی‌روش کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon