مرغ در یک ماه گذشته ۱۰۰۰ تومان ارزان شد/خرید دیرهنگام شرکت پشتیبانی امور دام

مرغ در یک ماه گذشته 1000 تومان ارزان شد/خرید دیرهنگام شرکت پشتیبانی امور دام

خبرگزاری تسنیم: رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی از کاهش قیمت مرغ در یک ماه اخیر خبر داد و گفت: قیمت مرغ در پی تولید بیش از میزان نیاز بوده است که این کاهش قیمت به ضرر تولید کننده است.

مهدی یوسف خانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به حجم بسیار زیاد تولید مرغ، اظهار کرد: در یک ماه گذشته روند نزولی غیر منطقی مرغ را شاهد بوده‌ایم که باعث شده قیمت هر کیلو مرغ از 6500 تومان به 5500 تومان کاهش یابد.

وی ادامه داد: کاهش قیمت مرغ در پی افزایش حجم تولید مازاد بر نیاز داخلی بوده که از روز گذشته روند افزایش قیمت آن آغاز شده و پیش بینی می‌شود در ایام محرم به قیمت گذشته (6500 تومان) بازنگردد.

این فعال صنغی با بیان این که پیش بینی می‌شود قیمت هر کیلو مرغ به 6هزار تا 6200 تومان برسد،‌ یادآور شد: در حال حاضر هر کیلو مرغ زنده 3800 تومان است که حداقل قیمت آن باید 4500 تومان باشد تا تولیدکننده متضرر نشود.

یوسف خانی ادامه داد: مرغ منجمد داخلی از سوی سازمان پشتیبانی امور دام و اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی  با قیمت هرکیلو 4500 تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: سازمان امور پشتیبانی دام در زمان کاهش قیمت مرغ وارد عمل شده و میزان قابل توجهی مرغ خریداری می‌کند که از کاهش قیمت آن جلوگیری می‌کند و این سازمان از چند روز گذشته در پی کاهش قیمت 1هزار تومانی مرغ به این کار روی آورده که متاسفانه این کار دیر آغاز شده است.

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی در پاسخ به این سوال مبنی بر این که آیا مرغ ایران صادر می‌شود،‌گفت: مرغ ایران در حجم محدود به عراق صادر می‌شود و این حجم اندک به آن دلیل است که کیفیت تولید و کشتار مرغ در ایران در حد استاندارد‌های دنیا نیست.

وی در پایان تاکید کرد: در استان تهران 27 کشتارگاه به اصطلاح صنعتی وجود دارد که از دستگاه‌ها و استانداردهای روز دنیا برخوردار نیستند.

به گزارش تسنیم، در اطلاعیه سازمان پشتیبانی امور دام آمده، هر کیلو مرغ منجمد داخلی برای هیات ها در ماه محرم 5500 تومان عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه