نقش آنتونوف در سقوط بیشتر از خلبان بوده است/ مقصران تحت تعقیب قرار می‌گیرند

نقش آنتونوف در سقوط بیشتر از خلبان بوده است/ مقصران تحت تعقیب قرار می‌گیرند

خبرگزاری تسنیم: دادستان تهران با بیان این‌که در سقوط آنتونوف ۱۴۰ نقش هواپیما بیشتر از نقش خلبان بوده است، گفت: دادستانی در این زمینه ورود کرده است و باید بگویم اجازه نمی‌دهد این گونه پرونده‌ها به راحتی از جلوی میز دادستانی کنار برود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جعفری دولت آبادی با اشاره به حوزه امنیت در مسافرت اظهار کرد: در جاده ها و هواپیمایی‌ها ترافیک بسیاری وجود دارد و شاهد کشته های بسیاری هستیم که برخی از نظارت ما خارج است و به حوزه وزارت کشور و پلیس برمی‌گردد.

وی گفت: حادثه اخیری در کشور رخ داد و آن سقوط هواپیمای آنتونوف بود و ما چندین حادثه مشابه دیگری داشتیم که به فوت خلبان منجر شد و پرونده مختومه شد ولی در خصوص سقوط آن ما از همان روزهای اول بازپرس ویژه برای این پرونده درنظر گرفتیم و در دادسرای جنایی کارهای گسترده ای برای آن انجام شده است.

دادستان تهران  بیان کرد: نقش هواپیمای آنتونوف بیشتر از نقش خلبان بوده است و کسانی که از تولید هواپیما ساقط شده بودند مجددا تولید را انجام دادند که دادستانی در این زمینه ورود کرده است و باید بگویم اجازه نمی‌دهد این گونه پرونده‌ها به راحتی از جلوی میز دادستانی کنار برود.

جعفری دولت آبادی ادامه داد: به مردم در حوزه حوادث هوایی باید بگویم دادستانی اقدامات دقیق‌تری انجام خواهد داد؛ هواپیماها باید بدون نقص فنی پرواز کنند و دقت کافی داشته باشند؛ اگرچه دستگاه‌های هواپیمایی کشور توضیحاتی در این زمینه و نقش فنی پپرواز ارائه کردند ولی طبق تحقیقات ما نقص هواپیما در زمان پرواز هواپیمای آنتونوف مشهود بوده است.

وی ادامه داد: ما توضیح خواستیم و کسانی که مقصر بودند تحت تعقیب قرار می‌گیرند و  اجازه نمی‌دهیم تقصیر را بر گردن خلبان بیاندازند و پرونده را مختومه کنند.

انتهای پیام/

دهۀ «رکود، عبرت، تجربه»
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین