۴ هزار گفتمان دینی عاشورایی در کردستان برگزار می‌شود

4 هزار گفتمان دینی عاشورایی در کردستان برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: ۴ هزار گفتمان دینی عاشورایی در ایام ماه محرم در استان کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه کردستان با محوریت سوگواری ایام محرم اظهار کرد: عاشورا نماد ظلم ستیزی و حفظ حقیقت است و تمام شعارهای انسانیت و حقیقت و آزادگی در کلاس درس عاشورا نهفته است.

وی گفت: عاشورا درسی برای تمام عصرها است که هیچ وقت کهنه شدنی نبوده و لحظه لحظه پیام‌های آن تازه‌تر می‌شود چرا که عبرت‌های آن همیشه درس روز بوده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان با تاکید بر این که باید سبک زندگی را با زندگی حسینی تطبیق داد خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به تعبیر امام راحل برگرفته از انقلاب حسینی بوده و تمام رشادت‌ها و ایثارگری‌ها نیز در دوران دفاع مقدس منوط به نگاه عاشورایی و کربلایی بود که توانستیم به پیروزی دست یابیم.

وی با اشاره به این که امام حسین(ع) منحصر به جهان شیعی نیست گفت: اهل سنت نیز به سبک خود بر اساس ارادت و تفکر امام شافعی مرید و محب اهل بیت(ع) هستند و شعرای اهل سنت اشعاری بسیار غنی و ذی قیمت در منقبت امام حسین(ع) و فضیلت عاشورا سروده‌اند.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری افزود: ارادت اهل سنت به اهل بیت (ع) بر هیچ کس پوشیده نیست و این اتحاد نشانگر این است که در نظام اسلامی بین شیعه و سنی به عنوان دو بال اسلام کوچکترین اختلافی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: امام حسین(ع) محور وحدت شیعه و سنی بوده و باید همه در حفظ شئونات حسینی به عنوان رمز و کلید نجات همت کنند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به این که این سازمان در ماه محرم وظایف سنگینی بر عهده دارد گفت: ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه مدیریت و هماهنگ‌سازی برنامه‌های حوزه دین در مناسبت‌های فرهنگی را بر عهده دارد که به مناسبت ماه محرم امسال 14 جلسه تشکیل داده است.

وی با یادآوری این که 610 هیئت مذهبی در استان کردستان در ماه محرم ساماندهی شده‌اند افزود: از این تعداد 46 هیئت دانش آموزی هستند و امشب پرچم عزاداری امام حسین(ع) در تمام شهرهای کردستان به اهتزار در می‌آید.

حجت الاسلام صفی‌یاری با اشاره به این که 409 مبلغ و 15 مبلغه نیز در ایام ماه محرم به مناطق مختلف استان کردستان اعزام شدند خاطرنشان کرد: این مبلغان نیز کرسی‌ها و منبرهای معرفتی ماه محرم را بر عهده دارند که برای توجیهات و تذکرات لازم با آنان با توجه به شرایط و ویژگی های استان نیز همایش طلایه داران تبلیغ برگزار شد.

مدیر کل سازمان تبلیغات استان کردستان افزود: 550 نوحه خوان و مداح اهل بیت(ع) استانی نیز برای ماه محرم ساماندهی شده‌اند و برای آنان نیز دوره های آموزشی و توجیهی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری 17 محفل ویژه شیرخوارگان حسینی در آستانه عاشورای حسینی در استان کردستان خبر داد و گفت: این محافل یادمان حضرت علی اصغر(ع) طفل 6 ماهه امام حسین(ع) در جای جای ایران اسلامی و جهان اسلام بوده که مراسم نمادینی برای آن برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری همچنین از 520 مراسم دسته روی در سراسر استان کردستان در ایام ماه محرم خبر داد و تصریح کرد: 32 خانه عالم روستایی نیز به طور ویژه برای اسکان مبلغان، خطبا و وعاظ اعزامی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این که 4 هزار گفتمان دینی عاشورایی در ایام ماه محرم در استان کردستان برگزار می‌شود گفت: برای پیوند بین هیئت‌های مذهبی با دانش قرآن طرحی به نام امام حسین(ع) شیفته نماز و قرآن در نظر گرفته شده است که در هیئت‌های مذهبی شاخص امسال برای اولین بار اجرا می‌شود و در قالب آن صحیح خوانی قران و نماز دنبال می‌شود و در این راستا در نظر داریم که امسال برای اولین بار کلیه هیئت‌های مذهبی در سب شام غریبان ختم قرآن داشته باشند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به این که کمترین آسیب ها در حوزه دستجات ماه محرم در استان کردستان وجود دارد خاطرنشان کرد: متاسفانه  بدعت‌ها و آسیب‌هایی همچون قمه زنی و گل گیری در سطح برخی هیئت‌های مذهبی وجود دارد که ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در حوزه آسیب‌زدایی از پیکره ماه محرم ورود پیدا کرده و خوشبختانه توانسته در این زمینه به خوبی آسیب‌ها را در چند سال اخیر مدیریت کند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon