چارت سازمان آتش نشانی رشت اصلاح می‌شود


چارت سازمان آتش نشانی رشت اصلاح می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، از اصلاح چارت سازمان آتش نشانی رشت براساس ۱۵ ایستگاه متناسب با وضعیت موجود خبرداد و اظهار کرد: چارت پیش بینی شده برای تائید به وزارت کشور فرستاده شده است.

علی مقصودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه 75 درصد منازل مسکونی که در رشت دچار حریق شده‌اند از پوشش بیمه‌ای برخوردار نبودند، اظهار کرد: در شهرستان رشت در مناطق متوسط نشین و مرفه‌نشین هردو نقطه آمار حریق بالا است.

وی با اشاره به پراکندگی حریق در تمام نقاط شهر، افزود: خیابان گلسار رشت با توجه به بافت آپارتمانی آن ایستگاه آتش نشانی ندارد.

مدیر عامل آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت  با بیان اینکه 9 ایستگاه آتش‌نشانی در شهرستان رشت وجود دارد، گفت: طبق استاندارد سامانه شهرداری‌ها به ازای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه لازم است و طبق جمعیت شهر رشت، این شهر به 15 ایستگاه آتش‌نشانی نیاز دارد.

مقصودی  با اشاره با بیان اینکه در سیاست‌های بودجه‌ای شهرداری  در مورد آتش  خوب عمل شده است تصریح کرد: اما اکثر شهرداران آخرین توجه آنها به آتش نشانی است و بقیه امور شهر در اولویت بیشتر قرار دارد.

وی با اشاره به گرمی هوا در شش ماهه نخست امسال خاطرنشان کرد: در شش ماه نخست امسال آمار آتش سوزی و حریق بی‌سابقه بود و در این مدت دو هزار و 77 آتش سوزی رخ داد.

میانگین زمان رسیدن آتش نشانان به محل حادثه در رشت پنج دقیقه و 27 صدم ثانیه

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت با بیان اینکه آتش نشانی رشت دارای 259 نفر پرسنل آتش نشان است، گفت: میانگین زمان رسیدن آتش نشانان ما به محل حادثه داخل و بیرون شهر پنج دقیقه و 27 صدم ثانیه و در داخل شهر چهار دقیقه و 45 صدم ثانیه است.

مقصودی با تاکید بر اینکه آتش نشانی رشت در مجموع در شش ماه نخست امسال دو هزار و 866 فقره عملیات انجام داده است، افزود: در حوزه پیشگیری باید حساسیت مردم در مقابله با حوادث افزایش یابد و حساسیت‌های اجتماعی باید مورد توجه باشد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه ایمنی باید شفافیت و روشنگری ایجاد شود، گفت: در کشورهای پیشرفته نقش مردم در پیشگیری از حوادث بسیار زیاد است.

چارت سازمان آتش نشانی رشت براساس 15 ایستگاه اصلاح می‌شود

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی رشت با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این سازمان، گفت: طبق چارت سازمانی آتش‌نشانی برای 8 ایستگاه آتش نشانی رشت 377 نیرو تعریف شده است.

مقصودی با بیان اینکه رشت دارای 9 ایستگاه آتش نشانی است گفت: آتش نشانی رشت براساس چارت مصوب 78 نفر نیروی انسانی کم دارد.

وی، از اصلاح چارت سازمان آتش نشانی رشت براساس 15 ایستگاه متناسب با وضعیت موجود خبرداد و اظهار کرد: چارت پیش بینی شده برای تائید به وزارت کشور فرستاده شده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon