نخست وزیر یمن نحوه توزیع کرسی وزارتخانه‌ها را منتشر کرد/ اختصاص ۶ وزارتخانه به انصار الله

نخست وزیر یمن نحوه توزیع کرسی وزارتخانه‌ها را منتشر کرد/ اختصاص 6 وزارتخانه به انصار الله

خبرگزاری تسنیم: نخست وزیر یمن نحوه توزیع وزارت‌خانه‌های مختلف میان گروه‌های سیاسی این کشور را در صفحه توئیتر شخصی خود منتشر کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری یمن الان، "خالد محفوظ بحاح" نخست وزیر یمن نحوه توزیع وزارت‌خانه‌های مختلف میان گروه‌های سیاسی این کشور را در صفحه توئیتر شخصی خود منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، کنگره ملی 9 وزارتخانه، دیدار مشترک 9 وزارتخانه، انصار الله 6 وزارتخانه شامل(دادگستری، برق و انرژی، خدمات شهری و پشتیبانی، نفت، آموزش فنی و حرفه‌ای و فرهنگ)وزارتخانه و جنبش جنوب نیز 6 وزارتخانه را به خود اختصاص دادند.

خالد محفوظ بحاح توضیح داد، کرسی‌های وزارت‌خانه‌های اداره‌ محلی، شیلات، بهداشت، جوانان و ورزش،‌حقوق بشر،‌ گردشگری و وزارت اطلاع رسانی به علاوه دو وزیر مشاور به کنگری ملی تعلق گرفته است.

وی همچنین ادامه داد که وزارت‌خانه‌های برنامه‌ریزی و همکاری‌های بین المللی، ترابری، اوقاف و ارشاد، کار و امور اجتماعی، آموزش عالی و پژوهش‌های علمی، آب و محیط زیست، امور افراد خارج از کشور و امور مجلس نمایندگان و شورا به علاوه دو وزیر مشاور نیز به دیدار مشترک اختصاص یافته است.

همچنین "بحاح"  اعلام کرده است که کرسی وزارت‌خانه‌های دادگستری، برق و انرژی، خدمات شهری و پشتیبانی، نفت، آموزش فنی و حرفه‌ای و فرهنگ در اختیار انصار الله (انصار الله) قرار گرفته است.

وی در پایان اعلام کرده است که کرسی 6 وزارتخانه،‌ آموزش و پرورش، مخابرات و فناوری اطلاعات، مشاغل عمومی و راه‌ها، صنعت و تجارت، کشاورزی و امور قانونی، در اختیار جنبش جنوبی قرار گرفته‌اند.

این درحالی است که چهار وزارت‌خانه کلیدی، وزارت دفاع، وزارت خارجه، وزارت دارایی و وزارت کشور در اختیار ریاست جمهوری یمن قرار خواهند گرفت.‎

عبدالملک الحوثی رهبر انصار الله در سخنان دیشب خود گفته بود: تشکیل فوری دولت ضروری است و ما تصمیمی برای مشارکت در دولت نداریم. بنا براین جنبش انصار الله همه سمت هایی را که در دولت جدید تحویل خواهد گرفت، به برادران خود در جنوب واگذار خواهد کرد.(جزئیات بیشتر خبر)

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن «سبا»، خالد بحاح تصریح کرد که تلاش‌های فراوان برای دریافت اسامی نامزدهای تصدی وزارتخانه‌ها از گروه‌های سیاسی وجود دارد و قرار است برای هر وزارتخانه سه نامزد معرفی شود تا اینکه نخست وزیر و رئیس جمهور یکی از این نامزدها را برای تصدی پست مورد نظر انتخاب کنند به این شرط که نامزد مورد نظر شرایط تعیین شده از سوی مشاوران رئیس جمهور را داشته باشد که این شرایط به شرح زیر است:

- تابعیت یمنی داشته باشد و از صلاحیت قانونی برخوردار باشد.

- سن نامزد مورد نظر از 30 سال کمتر نباشد.

- از کسانی باشد که ثبات اخلاق و رفتار شناخته شده باشد.

- پاکدستی؛ به این معنی که نامزد مورد نظر از کسانی نباشد که در مورد وی هر گونه حکمی در قضایای مرتبط با امانت و پاکدستی صادر شده باشد؛ مگر اینکه به وی اعاده حیثیت شده باشد. همچنین افرادی که سوء مدیریت آنها در خصوص اموال عمومی بر اساس گزارش دستگاه‌های نظارت دولتی به اثبات رسیده باشد نمی توانند به عنوان نامزد معرفی شوند.

- شایستگی؛ یعنی دارای تخصص دانشگاهی مرتبط با منصب مورد نظر باشد و از مهارت‌های مدیریتی و نظری بالا برخوردار بوده که به وی این امکان را بدهد تا به تمامی جوانب کاری که در اختیار خواهد گرفت تسلط داشته باشد و نگرشی داشته باشد که بر اساس آن بتواند طرح‌های راهبردی را گسترش و اجرای آنها را ضمانت و بر آنها نظارت داشته باشد.

- تجربه؛ به گونه‌ای که از انبوه تجارب عملی برخوردار باشد نه اینکه تنها سابقه چند سال کار داشته باشد و این تجربه نباید از 5 سال کمتر باشد و باید در سمت‌های مدیریتی متفاوت و در فضاهای مرتبط با مدیریت کار کرده باشد.

- احترام به حقوق بشر؛ یعنی از کسانی باشد که نسبت به احترام حقوق بشر و قانون بین‌المللی متعهد باشند و حکم قضایی در ضمینه حقوق  بشر علیه وی صادر نشده باشد مگر اینکه به وی اعاده حیثیت شده باشد.

- احترام به حاکمیت قانون؛ یعنی اینکه نامزد مورد نظر در درجه بالایی از احساس مسئولیت، قانون مندی، احترام به قانون اساسی، تطبیق قوانین و لوایح قانونی قرار داشته باشد.

- بی طرفی در اداره امور کشور؛ یعنی از کسانی باشد که به بی‌طرفی و اعتبار شناخته شده هستند و در حین انجام وظیفه بر پایه هیچ اصلی بین شهروندان تبعیض قائل نشود و تمامی قوانین مربوط به سند گفت‌و‌گو های ملی را رعایت کند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان