تخریب‌کننده محیط‌زیست در فومن به ۶ ماه حبس محکوم شد


تخریب‌کننده محیط‌زیست در فومن به 6 ماه حبس محکوم شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره محیط زیست فومن با بیان اینکه ماموران محیط‌زیست نسبت به تغییر کاربری غیر مجاز و تخریب اراضی متخلف را به مراجع قانونی معرفی می‌کنند، گفت: متخلف تخریب‌کننده محیط‌زیست در فومن به ۶ ماه حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فومن، علی‌اصغر روشنی عصر امروز در نشست محیط‌زیست این شهرستان، با اشاره به محکومیت شش ماه حبس تعزیری برای متخلف تخریب‌کننده محیط زیست در این شهرستان، اظهار کرد: ماموران محیط‌زیست نسبت به تغییر کاربری غیر مجاز و تخریب اراضی اقدام و متخلف را به مراجع قانونی معرفی می‌کنند.

وی افزود: به دنبال گزارش رسیده مبنی بر تخریب محیط زیست با تسطیح و قطع اشجار در منطقه حفاظت شده قلعه‌رودخان، مأمورین یگان حفاظت محیط زیست فومن نسبت به جلوگیری از ادامه تغییر کاربری غیر مجاز و تخریب اراضی ملی اقدام و متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

رئیس اداره محیط زیست فومن گفت:‌پس از تحقیقات محصله دادسرا مستنداً به ماده 690 قانون تعزیرات حکومتی، فرد متخلف به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

روشنی تصریح کرد: براساس هماهنگی با مراجع قضایی به منظور پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و ارتقا سلامت محیط زیست، اهتمام ویژه‌ای می‌شود و با فرد یا افراد خاطی برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

وی از ممنوعیت فعالیت واحد دانه بندی شن و ماسه در شهرستان فومن خبر داد و خاطرنشان کرد: به دنبال بازدید کارشناسی صورت گرفته از واحد دانه بندی شن و ماسه  و مشاهده بار آلودگی زیست محیطی ناشی از کنترل ناقص فاضلاب خروجی در حوضچه‌های ترسیبی، نسبت به صدور اخطاریه منع فعالیت تا زمان رفع کامل آلودگی به واحد اقدام شد.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان فومن افزود:‌ اخطاریه زیست محیطی برای کنترل آلودگی صوتی و عدم هرگونه خروجی فاضلاب به رودخانه مجاور این واحد ، صادر شده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon