روحانیون، قانون‌گرایی را در اردبیل ترویج دهند

روحانیون، قانون‌گرایی را در اردبیل ترویج دهند

خبرگزاری تسنیم: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: روحانیون با اشرافیت کامل بر قوانین در ترویج فرهنگ ناب اسلامی و نیز ترویج قانون گرایی در بین مردم تلاش و جدیت کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت الاسلام محمد علی قاصدی عصر امروز در جلسه هم اندیشی بررسی آسیب های اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت روحانیان در مقوله پیشگیری از وقوع جرم با  تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت اظهار کرد: روحانیان نقش بی بدیلی در پیشگیری از وقوع جرم ادر جامعه دارند که باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی تصریح کرد: قوانین جمهوری اسلامی ایران منبعث از شرع اسلامی است و روحانیان با اشرافیت کامل بر این موضوع در ترویج فرهنگ ناب اسلامی و نیز ترویج قانون گرایی در بین مردم بسیار مثمر ثمر هستند.

قاصدی دستگاه قضایی را یکی از نهادهای مهم و اساسی در بحث حفظ ارزش ها و قوانین اسلامی دانست و افزود: یکی از اولویت های مهم و اساسی قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم است اما وقتی جرمی اتفاق بیافتد دستگاه قضایی با تمام توان و اقتدار خود وارد شده و با متخلفان از جمله جرائم خشن به شدت برخورد می کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز با اشاره به موضوع خشونت و طلاق و میزان وقوع آن در جامعه گفت: متأسفانه آمار این گونه جرایم در کشور و در استان بالاست و بایستی همه ما در قبال آن احساس مسئولیت کنیم.

یوسف خدادادی یکی از راهکارهای اساسی در مقوله پیشگیری از وقوع جرم را  استفاده از ظرفیت روحانیان در مساجد و منابر دانست و از روحانیان خواست تا در منابر و مساجد و در مقوله پیشگیری از جرم مباحثی را مطرح کرده و تشریح کنند.

وی بیان کرد: از راهکارهای دیگر در کاهش جرایم، استفاده از افراد متخصص مثل جامعه شناسان و روانشناسان در ریشه یابی علل وقوع جرم، استفاده از ظرفیت بسیج و نهادهای فرهنگی و غیره است که باید با همکاری و هماهنگی بیشتر به نتایج ملموس و مطلوب برسیم.

در این جلسه که با حضور جمعی از روحانیان منتخب استان و در اردبیل برگزار شد روحانیون حاضر با ارائه نظرات کارشناسی راهکارهای مختلفی را برای کاهش وقوع جرم در استان ارائه کردند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon