دیپلماسی نفتی کشور در برابر کاهش قیمت‌ نفت فعال می‌شود

دیپلماسی نفتی کشور در برابر کاهش قیمت‌ نفت فعال می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر برنامه ریزی استراتژیک وزارت نفت با بیان این که قیمت نفت پایین تر از ۸۰ دلار نمی آید گفت: وزارت نفت در مقابل نوسانات قیمت نفت از طریق دیپلماسی انرژی اقدامهای خاص خود را انجام می دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، مدیر برنامه ریزی استراتژیک وزارت نفت با اشاره به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی سه دلیل را عامل اصلی این کاهش اعلام کرد و گفت: مناقشات روسیه و اوکراین، حرکتهای سیاسی منطقه ای، هماهنگی با آمریکا و افزایش برداشت آمریکا از ذخایر شیل اویل سه عامل اصلی کاهش قیمت نفت هستند.

سعید قوام پور با بیان این که تحولات اخیر بازارهای جهانی نفت، پیچیده و غیر متعارف است و به نظر می رسد بیشتر دستهای نامرئی آن را هدایت می کنند، افزود: تحلیل وضع آینده قیمتهای نفت خام نیازمند دریافت داده های جدید از این بازار پر رقابت است.

وی با بیان این که قیمت نفت پایین تر از 80 دلار نمی آید، افزود: در صورت پایین آمدن قیمت نفت برداشت نفت از شیل اویلهای آمریکا صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

قوام پور با اشاره به این که وزارت نفت در مقابل نوسانات قیمت نفت از طریق دیپلماسی انرژی اقدامهای خاص خود را انجام می دهد و با کشورهای و تولید کنندگان دیگر هماهنگی لازم را انجام می دهد، تصریح کرد: کاهش قیمت نفت بیشتر یک جوسازی است و فضایی ایجاد می شود که قیمتها پایین بیاید و خریداران انتظار ارزانی داشته باشند، در حالی که چنین چیزی ممکن نیست.

به گفته وی، در پی کاهش قیمت نفت، تولید کنندگان ذخایر نامتعارف که آمریکایی ها هستند از قیمتهای پایین تر از 80دلار متضرر می شوند، اگرچه ممکن است در صورت کاهش قیمتهای نفت تا مرز 50 دلار نیز آمریکاییها مقاومت کنند ولی این مقاومت سطحی و زودگذر است.

انتهای پیام/

اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه