زنده کردن اقتصاد مقاومتی فرمان ولی امر و پیام امروز شهدا به کسبه بازار است

زنده کردن اقتصاد مقاومتی فرمان ولی امر و پیام امروز شهدا به کسبه بازار است

خبرگزاری تسنیم:رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم تشییع شهدای گمنام در بازار تهران گفت: از بازار می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی را زنده کند، اگر آن روزها فرمان ولی‌امر این بود که با دست‌های خالی بایستند، امروز هم فرمان زنده کردن اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم تشییع و تدفین 3 شهید گمنام همزمان با دومین روز از ماه محرم امروز دوشنبه 5 آبان‌ماه با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، اسماعیلی رئیس کل دادگستری تهران، حسن‌پور جانشین بسیج اصناف و مردم شهیدپرور بازار تهران برگزار شد.

سردار نقدی در این مراسم گفت: در دومین روز از ماه محرم در سالروز بزرگداشت حماسه حسینی روزی که دل‌ها یک بار دیگر به یاد قافله شهدای کربلا افتاده در کنار هم جمع شده‌ایم تا در تشییع پیکر شهیدان سهیم باشیم. شهیدانی که همواره در زمزمه‌ها و عهد و پیمان خود صادق بودند. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: همانطور که خداوند روزی از سیدالشهدا و شهدای کربلا خون آنها را برای احیای اسلام و بقای دین خود طلب کرد و امام حسین(ع) نیز سخاوتمندانه به میدان آمده و خون خود را به اسلام تقدیم کرد، شهدای ما نیز همین کار را کردند. برای احیای حقیقت و دین اسلام از جان خویش گذشتند. 

وی تصریح کرد: ما هم‌اکنون در نقطه‌ای گرد‌آمده‌ایم که یاد امام راحل را زنده می‌کند. خون شهدای 15 خرداد در این منطقه به زمین ریخته شده است. در 15 خرداد جوانان غیور و کسبه ولایتمدار بازار وقتی دیدند که برای دفاع از اسلام تکلیف‌شان به میدان آمدن است لحظه‌ای درنگ نکردند، با دست‌های خالی در مقابل مسلسل‌های رژیم پهلوی ایستادند. تکلیف ایستادن بود و آن‌ها بی‌بهانه کم نگذاشتند. 

سردار نقدی در ادامه سخنانش اظهار داشت: آن زمان دو ابرقدرت شرق و غرب دست به دست هم داده بودند، همه ثروت و نفت منطقه را در اختیار گرفته بودند تا ارتش متجاوز را بر ملت ما مسلط کنند، موانع زیاد بود و این سوال مطرح بود که چگونه می‌شد با امکانات ناچیز در مقابل قدرت شرق و غرب ایستاد. با شرایطی که تحریم، غربت در مقابل ارتش‌های وسیع و محدودیت امکانات در مقابل تجهیزات گسترده دشمن ما را در بر گرفته بود، شهدا بهانه‌ای نیاوردند، جنگیدند و استقلال و آزادی امروزی را به ما هدیه کردند. اگر امروز در امنیت ایستاده‌اید و در منطقه‌ای هستید که محیط پیرامونی‌اش مشغول جنگ است و همه کشورهای منطقه درگیر جنگ خونین هستند، مدیون خون شهدا هستیم. اگر امروز در آرامش و امنیت به زندگی ادامه می‌دهیم از برکت ایستادگی رزمندگان در دفاع مقدس است. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به بازگشت هدفمند شهدا گفت: اگر این شهدا بعد از سالیان سال دوباره به وطن خود بازگشته‌اند، یعنی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. پیام این شهدا استقامت است. آنها می‌گویند ما با دست خالی در مقابل دشمن ایستادیم. در دفاع مقدس در مقابل هواپیماهای دشمن، ناوهای آمریکایی و تانک‌های پیشرفته مقاومت کرده و یک چرا هم نیاوردیم. اگر امروز همه دنیا و آزادیخواهان ملت ما را شناخته و به ما درود می‌فرستند آن موقع کسی ما را نمی‌شناخت. دری به روی ما باز نبود. اگر امروز سلاح‌های پیشرفته و تجهیزات کاملی داریم تا در مقابل دشمن بایستیم، آن روزها هیچ چیز در دست نداشتیم. سپاه و ارتش مقتدر فعلی را نداشتیم، اوایل راه بودیم اما ایستادیم. مبادا شما مقاومت‌های آن روزها را فراموش کرده و برای حاکمیت اسلام کم بگذارید. مبادا حملات رسانه‌ای علیه ملت و تحریم‌ها با شما کاری کند که میدان را خالی کنید.

وی با اشاره به پیام شهدا به کسبه بازار گفت: حرف آنها با شما این است که دین را در بازار خود حاکم کنید. بازار را موقع نماز خود ببندید، یاد خدا را زنده نگه دارید، ما زیر خروارها آتش نمازمان به تاخیر نیفتاد. هیچ وقت به دنبال منافع خود نبودیم. اگر مصلحت و منفعت کشور مطرح بود آن را به خواست خود ترجیح می‌دادیم. مبادا بازار به جای کالای ایرانی که موجب اشتغال ایرانی می‌شود از کالاهای خارجی پر باشید و جوانان ما درگیر مشکل بیکاری، ارزش‌هایشان سست شود.

سردار نقدی ادامه داد: از بازار می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی را زنده کند، اگر آن روزها فرمان ولی‌امر این بود که با دست‌های خالی بایستند، امروز هم فرمان زنده کردن اقتصاد مقاومتی و  ایستادن در مقابل تهاجم‌های فرهنگی و رسانه‌ای است. شهدا حجت را بر ما تمام کردند. باید از خدا بخواهیم توان ادامه دادن این راه را از ما نگیرد. همانطور که سالار شهیدان در کربلا غریبانه خاندان خود را تقدیم اسلام کرد، ما هم هیچگاه برای دفاع از اسلام عذر و بهانه نیاوریم. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این بخش از سخنان خود عنوان کرد: بازار ما امروز با تشییع این شهدا و این حرکت حماسی عشق و علاقه خود را به آنها نشان داد. این بازار همان بازار 15 خرداد است، همان بازاری که در اوج محاصره‌های اقتصادی و تحریم‌های زمان جنگ، سیل امکانات را به جبهه‌ها سرازیر کرد. همان بازاری که 10 هزار شهید تقدیم اسلام کرد و هنوز بر آرمان‌های آن ایام پابرجاست. دشمن بداند ملت ما مصمم راه شهدا را ادامه می‌دهد. با وجود همه توطئه‌ها و تحریم‌ها و جنگ‌های روانی دست از مقاومت نمی‌کشد.دشمن نمی‌تواند ملت دست پرورده سیدالشهدا  را تسلیم خود کند. ما تمام قد مقابل آمریکا خواهیم ایستاد.

وی در پایان سخنانش افزود: این تشییع تجدید میثاقی با شهداست، دشمن بداند ملت ما مصمم است تا آزادی فلسطین و اهتزاز پرچم اسلام با رفع ظلم و استبداد شرق و غرب از پا نخواهد نشست. این پیام تشییع باشکوه بازاریان است. امیدواریم خدا ما را در این راه مستحکم و با صلابت تا نقطه پیروزی هدایت کند. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران