«عروسک کاموایی» و «ما اینجاییم، موگادیشو» در جشنواره الجزیره جایزه گرفتند

«عروسک کاموایی» و «ما اینجاییم، موگادیشو» در جشنواره الجزیره جایزه گرفتند

خبرگزاری تسنیم: دو مستند ایرانی «عروسک کاموایی» به کارگردانی عزت‌الله پروازه و «ما اینجاییم، موگادیشو» به کارگردانی مصطفی آتش‌مرد توانستند جایزه بهترین مستند نیمه‌بلند و جایزه بهترین مستند کوتاه جشنواره فیلم مستند الجزیره را کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دو مستند ایرانی «عروسک کاموایی» به کارگردانی عزت‌الله پروازه و «ما اینجاییم، موگادیشو» به کارگردانی مصطفی آتش‌مرد توانستند جایزه بهترین مستند نیمه‌بلند و جایزه بهترین مستند کوتاه جشنواره فیلم مستند الجزیره را کسب کنند.

«عروسک کاموایی» بخشی از تلاش‌های فریبا معصومی با نود درصد معلولیت است که به خلق آثار زیبای هنری به وسیله کاموا می‌پردازد و نیز نگرش او در ابعاد مختلف زندگی را با زبان تصویر بیان می‌کند.

«ما اینجاییم، موگادیشو» روایتی از زندگی یک خانواده سومالیایی است که برای فرار از قحطی و خطر گروه‌های تروریستی، از محل زندگیشان به موگادیشو پایتخت سومالی می‌ روند و در اردوگاه بی‌سرپناهان، زندگی می‌کنند.

فیلم مستند «دیدار با سرزمین مفقوده» به کارگردانی ماریز گرگور از فرانسه نیز در دهمین دوره از جشنواره فیلم مستند الجزیره جایزه طلایی فیلم مستند بلند را از آن خود کند.

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل