ثبت نام جدید حج تمتع از نیمه دوم دی ماه در همدان آغاز می‌شود


ثبت نام جدید حج تمتع از نیمه دوم دی ماه در همدان آغاز می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرسازمان حج و زیارت استان همدان از ثبت نام جدید حج تمتع خبر داد و گفت: ثبت نام برای کسانی که تا تاریخ اسفند ماه سال ۸۴ ثبت نام کرده‌اند در نیمه دوم دی ماه امسال، همزمان با ۱۷ ربیع الاول آغاز می‌شود.

محسن ساغرچی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، از کاهش سهمیه حج در کشور خبر داد و اظهار کرد: ‌عربستان ‌به دلیل توسعه مسجدالحرام برای سال آینده سهمیه‌ها را کم کرده و سهمیه کل کشور ‌برای زائران 65 هزار نفر اعلام شده‌است.

وی درباره سهمیه اعلام شده برای سال آینده گفت: از این تعداد سهمیه مشخص شده توسط عربستان، سهم استان همدان 11 کاروان است و هنوز توسط سازمان حج و زیارت کشور تعداد زائران بیت‌الله الحرام مشخص نشده‌است.

مدیر سازمان حج و زیارت استان همدان با اشاره به سهمیه سال 93 در استان همدان اظهار کرد: در سال 93 سهم زائران استان هزار و 565 نفر بوده که با 4 پرواز در روزهای 28،29 و 30 مهرماه کلیه این پروازها به همدان بازگشتند و پرونده حجاج همدانی در روز 30مهرماه بسته شد.

ساغرچی تصریح کرد: ثبت نام برای عمره نیز از اواخر آبان آغاز می‌شود و در این مرحله تا اولویت 400 اعلام شده که متقاضیان می‌توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی از اعزام کاروان به عتبات نیز خبر داد و گفت: امسال هم مانند سال‌های گذشته اعزام زائر به عتبات عالیات داریم که پیش ثبت‌ نام این کاروان‌ها از 10 آبان ماه سال 93 آغاز می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت نام می‌توانند به دفاتر زیارتی در سراسر استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon