با هر تجمع غیرقانونی برخورد می‌کنیم/ به غیر از اصفهان در هیچ شهری اسیدپاشی نشده است

با هر تجمع غیرقانونی برخورد می‌کنیم/ به غیر از اصفهان در هیچ شهری اسیدپاشی نشده است

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیروی انتظامی گفت:هر تجمعی باید با مجوز قانونی باشد و نیروی انتظامی با هر اجتماع غیرقانونی برخورد می‌کند، البته تمام این تلاش‌ها منشاء واحد دارد که با اقبال چندانی روبرو نشد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی کشور امروز سه‌شنبه در حاشیه همایش پدافند غیرعامل در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال دیگری در خصوص آخرین تحقیقات پلیس در رابطه با شناسایی عوامل اسید‌پاشی در اصفهان، گفت: همچنان در حال بررسی موضوع و سرنخ‌ها هستیم و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی درباره بازداشت مظنون اصلی در اصفهان، گفت: اگر کسی دستگیر شود و اعتراف کند و ما در این باره به قطعیت برسیم حتما به سرعت به رسانه‌ها و افکار عمومی انتقال اطلاع‌رسانی می‌کنیم به هرحال ممکن است هر کسی به مور‌د‌ ظن و گمان قرار بگیرد و از وی تحقیقاتی صورت گیرد اما به معنای این نیست که اینها عامل اسیدپاشی باشند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص احتمال تکرار حادثه اسیدپاشی در سایر شهرها، اظهار داشت: ما در هیچ جای دیگر چنین حادثه‌ای نداشتیم. در تهران نیز یک نفر اقدام به تهدیداتی در این رابطه کرده بود که دستگیر شد. ممکن است افرادی با انگیزه شوخی، ماجراجویی، آزار و اذیت آب به آسیاب دشمن بریزند و خیال‌ کنند که می‌توانند فضای ناامنی را در کشور ایجاد کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در اصفهان حادثه‌ای داشتیم که خانمی ادعا کرده بود مورد اسید‌پاشی قرار گرفته و بعد زمانی که مورد تحقیق قرار گرفته بود به این نتیجه رسیدیم که مایع ظرفشویی برای جلب نظر دیگران و هیاهو راه انداختن به روی خود ریخته بودف خاطرنشان کرد: آن قدر مسئله پیچیده نیست که با انجام دادن دو سه حادثه در اصفهان کل مردم احساس ناامنی بکنند.

سردار احمدی‌مقدم اضافه کرد: ما در اصفهان فضا را تحت کنترل داریم که حادثه دیگری ایجاد نشود و تمام فضا را نیز تحت کنترل داریم و با قوت نیز به دنبال کشف مسئله هستیم، اما منتظریم تا پرونده به پایان خود برسد.

وی در خصوص برخی آب‌پاشی‌ها در تهران که به قصد آزار و اذیت دختران صورت می‌گیرد، گفت: این مسئله نیز در قالب همان بحث قرار می‌گیرد که برخی چه با اس‌ام‌اس و چه با ایجاد هیاهو به دنبال ایجاد ناامنی در جامعه هستند.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه عده‌ای نیز به بهانه اسیدپاشی دست به برگزاری تجمعاتی در تهران و سایر شهرها کرده‌اند و نیروی انتظامی چه واکنشی در این زمینه خواهد داشت؟ تصریح کرد: هر تجمعی باید با مجوز قانونی باشد و نیروی انتظامی با هر اجتماع غیرقانونی برخورد می‌کند، البته تمام این تلاش‌ها منشاء واحد دارد که به دنبال ترویج فضای ناامنی در اذهان افکار عمومی هستند که خوشبختانه هیچکدام از این فراخوان‌ها با اقبال چندانی روبرو نشده است.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوال دیگری درباره انتشار تصویری که از متهم احتمالی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، اظهار داشت: ما تلاش کرده‌ایم مشخصاتی که قربانیان از متهم تصویر کرده‌اند و یا آنهایی که در معرض تهدید قرار گرفته بودند را تصویر‌نگاری و بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: البته این عکس‌ها تنها به عنوان سرنخ‌ها مطرح هستند و ما فعلا نمی‌توانیم در این باره چیزی را قطعی بگوییم چرا که متهم در همه جا با چهره باز دیده نشده است و ما تمام سرنخ‌ها را دنبال می‌کنیم و امیدواریم به زودی به نتیجه برسیم.

خبرنگاری از فرمانده نیروی انتظامی کشور درخصوص ناامنی‌های صورت گرفته در شرق کشور سوال کرد که احمدی‌مقدم در پاسخ گفت: حرف‌هایمان در این زمینه همان حرفهای گذشته است، در اعترافات گروهک ریگی مشاهده شد که چه سازمان‌ها و دستگاه‌های خارجی ماموریت داشتند.

وی ادامه داد: تلاش دشمن این است که فضا را به سمتی پیش ببرد که کشور امنی مانند جمهوری اسلامی ایران را در منطقه ناامن جلوه دهد و بالاخره جمهوری اسلامی ایران مورد حسد است و نمی‌خواهند این شرایط ادامه پیدا کند لذا اقدامات کوچکی را این گروه در مناطق مرزی انجام می‌دهند که با بزرگنمایی زیاد روبرو می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوال دیگری درباره تشکیل شورای عالی فضای مجازی، گفت: جلسه این گروه قرار بود تشکیل شود، اما چون دستور کاری برای آن مشخص نشده بود، برگزار نشد اما در عین حال کارگروه‌های این شورا در حال فعالیت هستند و حتی یکی از سران قوا درصورت نبودن رئیس‌جمهور و تصمیم وی برای برگزاری جلسه  می‌تواند این جلسه را تشکیل دهد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon