دوازدهمین جلسه شورای راهبردی ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت برگزار شد

دوازدهمین جلسه شورای راهبردی ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: دوازدهمین جلسه شورای راهبردی ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دوازدهمین جلسه شورای راهبردی ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالمقیم ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران که در این جلسه حضور داشت با تسلیت عاشورای حسینی گفت: فرهنگ شهادت و ایثار ما از گذشته با ماه محرم و واقعه عظیم عاشورا عجین شده و بایستی این فرهنگ را زنده نگه داشت و به نسل‌های بعدی منتقل کرد، فرهنگی که گذشتگان ما آن را زنده نگه داشته و نسل به نسل منتقل کرده اند.

وی بیان داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» و ما بایستی دین خود را نسبت به شهدا و ایثارگران ادا کنیم و شورای راهبردی ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در این راه وظیفه سنگینی دارد.

حجت الاسلام  و المسلمین ناصحی با اشاره به جلسه ای که اعضای شورای شهر به حضور مقام معظم رهبری رسیدند گفت : مقام معظم رهبری در مورد عملکرد شهرداری تهران در مورد معماری ایرانی اسلامی و محتوای فرهنگی شهر تهران تاکید فراوانی داشتند که بیانگر دغدغه  خاص و ویژه معظم له در حوزه فرهنگ است.

وی گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، امروز بایستی توجه بیشتری به بحث فرهنگی به ویژه فرهنگ ایثار و مقاومت داشته باشیم.

رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: شورای راهبردی ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت یکی از مصوبات شورای اسلامی شهر بود که در راستای فرامین مقام معظم رهبری در شورای شهر به تصویب رسید.

وی ابراز امیدواری کرد: این شورا بتواند در مسیر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا گام‌های بلندی بردارد.

در این جلسه مصوب شد که 20 طرح از 62 عنوان تحقیقاتی ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت که در دبیرخانه شورا و توسط اساتید علوم اجتماعی به پیش نویس طرح تحقیقی توجیهی (پروپوزال) تبدیل شده است وارد مراحل تحقیق و پژوهش شود.

همچنین مقرر شد جهت طرح  های تحقیقی توجیهی باقی مانده و همچنین طرح‌های پژوهشی؛ علاوه بر محققین و اساتید دانشگاه‌ها از اساتید و محققین حوزه، دانشگاه جامع امام حسین (ع)و دانشگاه عالی دفاع ملی نیز استفاده شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران