۸۰۰۰ جوان تهرانی شاغل می‌شوند

8000 جوان تهرانی شاغل می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: با امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران مقدمات ایجاد ۸۰۰۰ فرصت شغلی در استان تهران فراهم شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا خانپور، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با حضور در تفاهم نامه همکاری مشترک میان بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران و سازمان آموزش فنی و حرفه ای ضمن ابراز امیدواری گفت: با امضای این تفاهم نامه توسعه فعالیت‌های آموزشی و آموزشهای منجر به ایجاد اشتغال مولد و پایدار در سطح استان تهران به وجود آید.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با داشتن بیش از 6000 استاندارد شغلی کار آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای را بر عهده دارد و براساس دستور ویژه وزیر کار به این سازمان درباره آموزشهای منجر به اشتغال پایدار، شناسایی مشاغل جدید را بر مبنای استانداردهای کشور و منطقه دنبال می کند.

خانپور گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده کارآفرینان را شناسایی کردیم و تفاهم نامه‌هایی نیز در این راستا منعقد شده است و امیدواریم امروز با همکاری بنیاد و امضای این تفاهم نامه اشتغال 8000 نفر از جوانان جویای کار در استان تهران را در آینده‌ای نزدیک شاهد باشیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران ادامه داد: در این تفاهم نامه بحث اجرای آموزش‌های مهارتی را در راستای ایجاد مشاغل پایدار دنبال می‌کنیم که آموزش در مناطق محروم، زندان‌ها، پادگان‌های نظامی و انتظامی و محیط‌های تحت پوشش دستگاه‌های مختلف را شامل می‌شود.

وی از رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، فرش دستباف و تابلوفرش، آموزش غواصی و ورزش‌های هوایی، ماهیان زینتی و پرندگان زینتی به عنوان رشته‌های مورد نظر برای اجرای این طرح نام برد.

خانپور همچنین از اعطای مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد به بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران خبر داد و گفت: با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته درصددیم تا آموزش‌ها را به سمت بازار محور ببریم تا افراد با دنیای واقعی کسب و کار آشنا شوند.

به گفته وی، زمانی در کشور با بحران افراد فاقد مدرک تحصیلی روبرو بودیم و امروز این موضوع بر عکس شده و بحران اشتغال در مورد دانش آموختگان و فارغ‌التحصیلان را داریم.

* آغاز آموزش و اشتغال در پرورش ماهیان زینتی به زودی

در همین مراسم مودبی، مدیر مرکز مطالعات و پژوهش های بنیاد توسعه کارآفرینی ماهیان زینتی نیز اعلام کرد: به منظور ایجاد 8 هزار فرصت شغلی طرح آموزش و اشتغال در پرورش ماهیان زینتی به زودی آغاز می شود.

مودبی بیان کرد: مرکز مطالعات و پژوهش ها در راستای بررسی ظرفیت های اشتغال زایی مشاغل در سال 92 اقدام به تحقیقات میدانی در زمینه های مختلف شغلی استان تهران کرده است.

وی افزود: نتیجه این تحقیقات طراحی مدل آموزش اشتغال محور بوده است که در این طرح سرفصل های آموزشی از مجموعه آموزش های فنی و حرفه ای که دارای توجیه اقتصادی می باشد در نظر گرفته شده است و متقاضیان پس ازطی دوره آموزشی با حمایت های مادی و معنوی و بانک های عامل اقدام به خود اشتغالی می کنند.

مودبی اظهار کرد: تاکنون در این زمینه طرح های تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، تابلوفرش، معرق و ماهیان زینتی مورد بررسی و برخی اجرایی شده است. طرح پرورش ماهیان زینتی نیز به دلیل ظرفیت های موجود در کشور مدنظر قرار گرفته است که پس از شناسایی تولیدکنندگان استانی برتر این بخش در راستای برنامه های اجرایی قرار گرفته است.

مودبی اضافه کرد: در حال حاضر این طرح در مراحل اولیه است و در حال بررسی مدل های مختلف هستیم که پس از نهایی شدن تا دو هفته آینده به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر طبق برنامه های به عمل آمده این ظرفیت وجود دارد که با حدود 10 میلیون تومان سرمایه گذاری در 20 متر مربع فضا حدود یک میلیون تومان درآمد پس از پایان دوره 6 ماهه به صورت ماهانه دریکسری ماهیان زینتی خاص محقق می شود.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش های بنیاد با بیان اینکه برای فاز اول کار در سال 93 ، 20 نفر مشغول به کار می شوند ادامه داد: اگر هماهنگی های اداری خوب پیش برود هزینه های آذرماه اجرایی خواهد شد.

وی یادآور شد: همانطور که اشاره شد در فاصله زمانی ظرف 6 ماه و با 10 میلیون تومان و با شرایط خاص فنی برای یک نفر اشتغال زایی می شود.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه