مشکل کمیاب شدن داروهای جانبازان شیمیایی مقطعی بود/ ویزیت همسران جانبازان توسط پزشکان متخصص خارجی

مشکل کمیاب شدن داروهای جانبازان شیمیایی مقطعی بود/ ویزیت همسران جانبازان توسط پزشکان متخصص خارجی

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل درمان بنیاد شهید وامور ایثارگران در خصوص برنامه‌ درمانی برای همسران جانبازان که به علت رسیدگی به آنها دچار عوارض جسمی شده‌اند گفت: وقتی از پزشکان خارجی برای رسیدگی به مشکلات جانبازان دعوت می‌کنیم، پذیرای همسران جانباز هم هستیم.

ایرج عربی، مدیرکل درمان بنیاد شهید وامور ایثارگران در پاسخ به سوال خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در مورد خدمات درمانی در استان‌ها به خصوص برای جانبازان شیمیایی که برای تهیه داروهای مورد نیاز مجبور به عزیمت به تهران هستند گفت: تامین نیازهای دارویی کشور وظیفه وزارت بهداشت و درمان است. ولی بعضی از مقاطع برخی داروها در کشور کمیاب می‌شود که این شاید در کل جامعه نمود پیدا نکند اما جامعه ایثارگری به علت آنکه سال‌ها از داروی خاصی استفاده کرده‌اند کمبود آن را حس می‌کنند. ممکن است به همین دلیل کمبود آن در نقاطی خاص مشکلاتی را ایجاد کند. خوشبختانه سیستمی که وزارت بهداشت تعبیه کرده برای توزیع دارو در سطح کشور این است که از طریق سیستم‌های پیامکی از موجودی داروهای خود مطلع شوند. اکثر این داروها در استان‌های مختلف وجود دارد. ممکن است چنانچه دارویی در شهری وجود نداشته باشد در چند روز آینده به آن شهر برسد.

وی افزود: بعضی داروهای خاص هم هستند که یا مصرف آن در کشور پایین است یا جزو اولویت‌های وزارت بهداشت برای وارد کردن به کشور نیست. در این صورت ما تلاش می‌کنیم که بعضی از داروهایی که جانبازان نیاز دارند مثل داروی جانبازی که پیوند کبد  شده است به لحاظ اینکه این‌ها شرایط خاص و پیچیده‌ای دارند، خودمان وارد کنیم. ما خودمان مستقیما مکاتبه می‌کنیم و نماینده ما در آلمان برایمان تهیه می‌کند و ما آن‌ها را مستقیما در اختیار عزیزان ایثارگر قرار می‌دهیم. عموم داروها به خصوص داروهای جانبازان شیمیایی در یک مقطعی کمیاب شد که حال دیگر مشکل مرتفع شده است. در جلسه ای هم که عباسپور، معاونت بهداشت و درمان با وزیر بهداشت داشته اند قول داده شد که در آینده حداقل در خصوص داروهای شیمیایی تلاش بیشتری داشته باشند که حتما توزیع آن‌ها در سطح کشور درست انجام گیرد و مشکلی وجود نداشته باشد.

مدیرکل درمان بنیاد شهید وامور ایثارگران در پاسخ به تسنیم در خصوص برنامه‌های درمانی برای همسران جانبازان که به علت رسیدگی به آنان دچار عوارض جسمی شده‌اند گفت: همسران جانباز خیلی وقت‌ها در پروسه طولانی مدت دچار عوارض می‌شوند. مثلا جانبازی 30 سال است قطع نخاع یا قطع دو پا و ویلچری است یا جانبازانی که مشکلات فلج مغزی دارد مشکلات زیادی بر دوش همسرانشان است و طبیعتا برای همسرانشان مشکلات جسمی ایجاد شده است. در چند حوزه بنیاد شهید تلاش می‌کند که این‌ها را پشتیبانی کند. اول حق پرستاری است که به این عزیزان پرداخت می‌شود، شاید خیلی ناچیز است و نتواند برخی مشکلات آنان را جواب دهد اما به هر حال بنیاد طبق وسعی که دارد برخی از زحمات آن‌ها را به صورت نقدی اینطور پرداخت می‌کند.

وی افزود: دوم اینکه تحت پوشش بیمه ما هستند و برای مشکلات درمانی که برایشان ایجاد شده، می‌توانند از تسهیلات بیمه ما استفاده کنند و درمان کنند. ضمن اینکه ما دعوت از متخصصین خارجی که داریم این عزیزان هم جزو اولویت های ما هستند که تحت ویزیت این پزشکان قرار بگیرند. وقتی از پزشکان خارجی برای رسیدگی به مشکلات خاص جانبازان دعوت می‌کنیم می‌توانیم پذیرای همسران جانباز هم باشیم تا به مشکلات جسمی که برایشان ایجاد شده رسیدگی شود. امیدواریم بتوانیم در آینده برنامه بیشتری برای قدردانی از زحمات این عزیزان داشته باشیم، هر چند که اگر همه مسئولان هم جمع شوند شاید نتوانند قدردان این بزرگواران باشند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران