طلای جهانی به ۱۲۲۸ دلار در هر اونس رسید

طلای جهانی به 1228 دلار در هر اونس رسید

خبرگزاری تسنیم: قیمت جهانی طلا در معاملات امروز سه شنبه اندکی افزایش یافت و هر اونس طلا در برابر ۱۲۲۸ دلار معامله شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران با نگرانی در انتظار نشست فدرال رزرو آمریکا هستند که اواخر امروز آغاز خواهد شد و نتایج آن می تواند در تعیین زمان افزایش نرخ بهره تعیین کننده باشد، قیمت طلا روز سه شنبه پس از رسیدن به پایین ترین رقم در حدود 2 هفته اخیر افزایش یافت.
فدرال رزرو احتمالا روز چهارشنبه در پایان نشست دو روزه خود، خاتمه سیاست خرید اوراق قرضه اش را اعلام خواهد کرد. سرمایه گذاران به دقت هرگونه اعلام نظر فدرال رزرو را رصد می کنند تا نظر بانک مرکزی آمریکا در مورد زمان افزایش نرخ بهره و وضعیت اقتصاد جهانی را حدس بزنند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز ابتدا به 1222 دلار و 20 سنت رسید که پایین ترین رقم از 15 اکتبر تاکنون بود، اما سپس با افزایشی 2 دلاری نسبت به جلسه قبل به 1228 دلار رسید.
به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی، قیمت طلا ممکن است به سطح مقاومت 1233 دلار نیز برسد.
یک تاجر فلزات گرانبها در هنگ کنگ گفت: «زمانی که ما پایین ترین قیمت دیروز را نقض کردیم، برخی توقف خریدها اتفاق افتاد، اما چین وارد بازار شد و قیمت ها را افزایش داد.»
«مردم در آستانه نشست فدرال رزرو نگران هستند و بعید است فعلا خریدهای بزرگ صورت بگیرد.  در حال حاضر، من فکر می کنم قیمت طلا بین 1220 تا 1240 دلار باقی خواهد ماند.»
با توجه به آمارهای شکننده از بازارهای مالی در طی یک ماه گذشته، فدرال رزرو احتمالا تمایل خود را برای منتظر ماندن بیشتر  قبل از افزایش نرخ بهره تکرار خواهد کرد.
تاخیر در افزایش نرخ بهره  می تواند قیمت طلا را افزایش دهد.
ارزش سهام های آسیایی نیز روز سه شنبه افزایش یافت، اما ارزش دلار آمریکا ثابت باقی ماند.
انتهای پیام/ 156

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه