بازار کرمان با مازاد تولید مرغ مواجه شده است


بازار کرمان با مازاد تولید مرغ مواجه شده است

خبرگزاری تسنیم: مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان کرمان، گفت: در حال حاضر به سبب پایین آمدن مصرف مرغ، بازار کرمان با مازاد تولید مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مهدی بنی‌اسدی ظهر امروز در جلسه کمیسیون مشترک تنظیم بازار و کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان که در محل فرمانداری کرمان برگزار شد به بیان وضعیت بازار مرغ پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر به سبب پایین آمدن مصرف مرغ و نیز احداث واحدهای تولیدی و مرغداری زیاد، با مازاد تولید در بازار مواجه هستیم و همین امر سبب کاهش قیمت مرغ شده است.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان کرمان، گفت: برای جبران خسارت تولیدکنندگان و جلوگیری از ورشکستگی مرغداران، نهاده‌هایی مانند سویا، ذرت و جو با قیمت ارزان در اختیار واحدهای تولیدی قرار گرفته است.

بنی‌اسدی خواستار جلوگیری از ورود مرغ زنده از خارج از استان شد و افزود: به سبب واردات مرغ زنده از استان‌هایی مانند یزد، با عرضه مرغ بیش از مصرف مردم مواجه هستیم که به ضرر تولیدکنندگان مرغ در استان است.

نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست، افزود : برای ایام محرم و صفر، سهمیه برنج، شکر و گوشت منجمد تحویل شده است که با قیمت مناسب، متناسب با درخواست مردم عرضه می‌شود.

زریسفی با بیان اینکه جلسات قیمت گذاری اجناس به شکل مرتب برگزار می‌شود، گفت: سیاست دولت در سال 93 رساندن بازار به حالت خودتنظیمی است، یعنی با ایجاد رقابت سالم در بازار، دولت از قیمت‌گذاری اجناس کنار بکشد.

رئیس اداره غله کرمان نیز از خرید 145 هزار تن گندم در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: 71 هزار تن از این میزان توسط جنوب و 74 هزار تن توسط شمال استان خریداری شده است.

قنبری میزان موجودی گندم را مطلوب دانست و افزود: ذخیره‌سازی مناسبی در زمینه گندم انجام شده است.

وی با اشاره به تعطیلی نانوایی‌ها در روز عاشورا گفت: در طول سال دو روز (21 ماه مبارک رمضان و 10 محرم) به عنوان تعطیل رسمی همه نانوایی‌های استان مشخص شده است، به همین سبب همشهریان باید نان مورد نیاز خود را در روز قبل تامین کنند.

بخشداران راین، چترود و گلباف نیز در این نشست با بیان برخی مسائل مربوط به بخش‌های خود خواستار سرکشی بیشتر بازرسان از واحدهای صنفی بخش‌ها شدند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon