قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

خبرگزاری تسنیم: در حالی که مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران کاهش تولید اوپک را بعید دانست قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی ۲۰ سنت کاهش یافت و به ۸۵ دلار و ۶۳ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، در حالی که زمزمه هایی مبنی بر افزایش ذخایر نفت خام آمریکا به بالاترین رقم از ماه جولای به گوش می رسد،  نفت وست تگزاس اینترمدییت امروز در نزدیکی پایین ترین قیمت پایانی سه روز اخیر معامله شد. قیمت نفت برنت نیز در لندن کاهش یافت.

قیمت نفت خام آمریکا در بازار نیویورک پس از کاهش تنها یک سنتی جلسه گذشته، امروز تغییر چندانی را شاهد نبود. بر اساس نتایج تحقیقی که قبل از انتشار آمار رسمی دولت امریکا اعلام شده، حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته احتمالا 3.8 میلیون بشکه افزایش یافته و به 381.5 میلیون بشکه رسیده است.

از سوی دیگر محسن قمصری، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران دیروز گفت، بعید است اوپک در نشست ماه آینده خود سقف تولیدش را کاهش دهد.

میشائیل مک کارتی، تحلیلگر بازار نفت نیز در این باره گفت: «روشن است که وضعیت عرضه از نظر ذخایر در رقمی تاریخی قرار گرفته است، بنابراین اندکی زمان می برد تا حجم تولید مازاد نفت مشخص شود.» در مورد اوپک «انتظار این است که آنها کاهشی را اعلام کنند، اما مسئله اینجاست که آیا آنها واقعا این کاهش را اعمال خواهند کرد یا نه.»

بر اساس این گزارش، هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت برای تحویل در ماه دسامبر در بازار نیویورک بدون تغییر نسبت به دیروز 81 دلار معامله شد. این رقم پایین ترین قیمت نهایی از 22 اکتبر تاکنون است. حجم کل معاملات انجام شده حدود 34 درصد کمتر از متوسط 100 روز اخیر بود. قیمت ها 18 درصد نسبت به ابتدای سال کاهش نشان می دهد.

قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر نیز امروز با 20 سنت کاهش به 85 دلار و 63 سنت رسید. شکاف قیمت بین نفت برنت و نفت خام آمریکا به 4 دلار و 61 سنت رسید است. این رقم دیروز به 4 دلار و 83 سنت رسیده بود.

انتهای پیام/ 157

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه