برگزاری رزمایش پدافند تست برق در مراکز حیاتی/تولید ۱۰۰ محصول بومی/پاسخ سنگین به حمله سایبری آمریکا

برگزاری رزمایش پدافند تست برق در مراکز حیاتی/تولید 100 محصول بومی/پاسخ سنگین به حمله سایبری آمریکا

خبرگزاری تسنیم: رئیس پدافند غیرعامل کشور گفت: نخستین حمله سایبری رسمی که رئیس جمهور یک کشور آن را تایید کرده بود حمله به نطنز با رمز بازی‌های المپیک بود که اوباما نیز آن را صراحتا اعلام کرده بود اما ناکام شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار غلامرضا جلالی رئیس پدافند غیرعامل کشور عصر امروز سه شنبه در نشست خبری مشترک با امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با اشاره به برنامه‌های برگزار شده پدافند غیر عامل در هفته جاری گفت: ما در این هفته یک رزمایش ستادی برای معاونین وزیر بهداشت در نظر گرفتیم که آثار قابل ملاحظه‌ای در پی داشت.

وی همچنین با اشاره به امضای تفاهمنامه با سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بر اساس تصویب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تمام واحدهای نیروهای مسلح مکلف شدند در شرایط بروز بحران بدون کسب اجازه از مرکز به کمک بروند.

جلالی ادامه داد: بر اساس تدبیر رهبر انقلاب برای تعامل پدافند عامل و غیر عامل طی هماهنگی با فرمانده محترم قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم تا حوزه‌های کاری مشخص شود.

رئیس پدافند غیرعامل کشور از برگزاری اولین نشست علمی تخصصی همایش پدافند جامع در دانشگاه خاتم‌الانبیاء خبر داد و گفت: در این همایش حوزه‌های مختلف تاکتیک، آمار و عملیات مورد ارزیابی قرار گرفت و به 20 نفر کارآفرین در این زمینه لوح یادبود تقدیم شد.

وی در ادامه از برگزاری مانور پدافندی تست برق در مراکز حساس و حیاتی خبر داد و گفت: در این مراکز بدون هماهنگی قبلی برق‌های این مراکز قطع می‌شود و آنها باید آمادگی خود را در این وضعیت حفظ کنند تا میزان آسیب‌رسی و مقاومت در برابر آسیب مورد ارزیابی قرار گیرد.

جلالی ادامه داد: رزمایش پدافندی تست برق در مناطق حساس از جمله بیمارستان‌ها، دکل‌های مخابرات و به خصوص صدا و سیما برگزار شده و فردا نیز برخی مناطق حساس را مورد تست قرار خواهیم داد.

رئیس پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در سال گذشته به مدت 10 ساعت برق نطنز و دکل جماران را قطع کردیم گفت: با انجام این رزمایش این مراکز آمادگی خوبی را کسب کردند و امسال نیز این تمرین‌ها را انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه تعامل پدافند غیرعامل با دولت جدید گفت: طی هماهنگی‌هایی که از قبل صورت گرفته بود کارگروهی با حضور 5 وزیر، بنده و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شده بود و مصوبات آن نیز در حد مصوبات دولت قابل اجرا بود که در دولت‌های قبلی این کارگروه تشکیل می‌شد اما در دولت جدید هنوز این اختیار تفیض نشده و در حال بررسی این مسئله هستیم.

جلالی ادامه داد: بر اساس تدبیر رهبر انقلاب که تاکید داشتند بنده با تک تک وزرا و مسئولان صحبت کنم و آنها را نسبت به اهمیت پدافند غیرعامل آگاه کنم و بر همین اساس به جز 2 وزیر با همه وزرا صحبت کردم و امسال نیز کارهای بسیار خوبی در وزارتخانه‌ها در حوزه پدافند غیر عامل برگزار می‌شود.

رئیس پدافند غیرعامل کشور در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه 100 محصول بومی پدافند غیر عامل را تولید کرده‌ایم، گفت: ما در همین راستا این سیاست راهبردی خود را ادامه می‌دهیم و به محصولات بومی خود اضافه خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه قدرت پاسخگویی در فضای سایبر باید شکلی قطعی به خود بگیرد، گفت: نخستین حمله سایبری رسمی که رئیس جمهور یک کشور آن را تایید کرده بود حمله به نطنز با رمز بازی‌های المپیک بود که آقای اوباما نیز آن را صراحتا اعلام کرده بود اما بر اساس ناکامی آنها در برنامه‌های خود فرمانده سایبری این کشور با تصمیم رئیس جمهور آنها عزل شد و این ناکامی آنها نشان داد که پاسخ ما به آنها سنگین بود و این پنجه در پنجه ما با آنها بود.

جلالی در پایان تاکید کرد: ما در زمینه تولید محصولات بومی هر کجا که نیاز باشد آن محصول ضرورت هدف ما است به سمت تولید آن می‌رویم و تاکنون هم همینگونه بوده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon