تهران: هدف اظهارات احمد شهید ایجاد ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی است

تهران: هدف اظهارات احمد شهید ایجاد ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی است

خبرگزاری تسنیم: یکی از اعضای هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل اظهارات نماینده ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ایران روز سه‌شنبه با رد ادعاهای احمد شهید، نماینده ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر اعلام کرد که هدف از این انتقادها ایجاد ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی بوده‌اند.

احمد شهید که گزارش‌هایش در زمینه حقوق بشر ایران با اشکالات جدی روش‌شناختی مواجه است روز سه‌شنبه بار دیگر با قرار گرفتن مقابل مجمع عمومی سازمان ملل ادعاهای ضدایرانی و اسلامی خود را تکرار کرد. وی در بخشی از گزارش خود مدعی شده بود که وضعیت زنان در ایران طی سالهای گذشته رو به وخامت گذاشته است.

«فروزنده ودیعتی»، عضو هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت که انتقادات احمد شهید حاصل ترغیب‌ها و تشویق‌های مربوط به سیاست خارجی برخی کشورهای خاص است که به‌دنبال پروژه‌های ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی هستند.

خانم ودیعتی همچنین ادعاهای آقای شهید درباره وضعیت زنان در ایران را رد کرد و گفت که وی در مقام یک زن هیچ‌گاه آنچه را نماینده حقوق بشر سازمان ملل گزارش داده تجربه نکرده است.

از جمله انتقادات مهمی که به گزارش‌های آقای شهید وارد شده این است که وی از منابع غیرمستند و معاند با نظام جمهوری اسلامی ایران برای تنظیم گزارش‌هایش استفاده کرده است. علاوه بر این، بسیاری از کشورها از جمله ایران اتهامات کشورهای غربی بر اساس عدم رعایت موازین حقوق بشر را ناشی از تلاش این کشورها برای تسرّی سبک زندگی مورد پسند خودشان به سایر کشورها می‌دانند.

همجنس‌بازی که در بسیاری از فرهنگ‌ها و ادیان عملی مذموم و ناپسند شمرده می‌شود از جمله مسائل مورد تأکید کشورهای غربی برای طرح اتهامات حقوق بشری علیه برخی کشورهاست. آقای «شهید» نیز همواره در گزارش‌های خود در این باب به عدم تلاش ایران برای تسرّی این فرهنگ در جامعه تأکید کرده است.

انتهای پیام/م.*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان