داعش ابزاری برای جنگ افروزی در خاورمیانه است

داعش ابزاری برای جنگ افروزی در خاورمیانه است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه میاندوآب گفت: پیش‌روی داعش به سمت لبنان، با هدف جنگ‌افروزی میان مسلمان شیعه و سنی و ایجاد جنگ‌های حزبی و مذهبی انجام می‌گیرد و این گروهگ فقط ابزاری برای تفرقه اندازی است.

حجت الاسلام حمید حسن‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به مسئله داعش در منطقه اظهار کرد: اکنون همه دنیا می‌دانند که داعش دست پرورده استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار است چون گروه تکفیری و سلفی داعش زمانی در عراق تشکیل شد که ایالات متحده وارد افغانستان شده و در توطئه القاعده موفق نشدند پس برای همین در کشور همسایه ایران این گروه منحرف را ایجاد کردند.

امام جمعه میاندوآب افزود: وقتی برای دنیا روشن شد که آمریکا در تشکیل داعش نقش داشته است، سعی در سرکوب این گروه تروریستی با کمک کشورهای اروپایی و هم پیمانان خود کرده اما در باطن از آن حمایت می‌کنند.

حسن زاده با اشاره به اینکه داعش پس از عراق و سوریه، قصد پیش‌روی به خاک لبنان را دارد تصریح کرد: بی‌شک "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله این کشور اسلامی به عنوان سرباز ولایت اجازه تجاوز این گروه سلفی را به خاک لبنان نداده و با قدرت تمام به مقابله با آن می پردازد تا داعش نتواند به اهداف شوم خود در منطقه برسد.

وی گفت: شاید در کوتاه مدت، زن و مرد و کودک کشته شده و فتنه و چالشی در منطقه خاورمیانه به خاطر تزلزل کشورهای منطقه به وجود آید اما در نهایت پیروزی از آن مسلمانان است.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: بی‌شک یکی از دلایل مهم پیش روی داعش به سمت لبنان، با هدف جنگ‌افروزی میان مسلمان شیعه و سنی و ایجاد جنگ‌های حزبی و مذهبی انجام می‌گیرد.

حسن زاده افزود: به طور حتم گروه خونخوار و تکفیری موسوم به داعش زمانی از بین می‌رود که تمامی دنیا متحد شده تا آن را از بین ببرند و در این رابطه یکی از بهترین راه‌های مقابله با داعش، حمایت از دولت عراق برای مبارزه با این گروه و کمک به تقویت این کشور است نه اینکه گروهی به طور مستقیم و با ابزار جنگی به بمباران مناطق تکفیری نشین بپردازند.

انتهای پیام/
 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon