"آشنا" برای نمایندگان مجلس دایه مهربان‌تر از مادر نشود/ نیلی سردمدار نامه ۸۸ علیه بسیج بود

"آشنا" برای نمایندگان مجلس دایه مهربان‌تر از مادر نشود/ نیلی سردمدار نامه 88 علیه بسیج بود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم گفت: نیلی سردمدار نامه به رهبری در سال ۸۸ علیه بسیج بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم در صحن علنی مجلس طی سخنانی گفت: خدایا تو شاهد باش که اگر احساس تکلیف نمی‌کردم در این سنگر برای مخالفت نمی‌آمدم، اما وظایفی در رابطه با انقلاب و دفاع از نظام بر دوش داریم که باید در اینجا آن را بیان کنم.

وی خطاب به روحانی و در تذکری گفت: لازم نیست آقای آشنا مشاور شما دایه مهربانتر از مادر باشد و به نمایندگان نیز توصیه نکنند که باید چه کار کنند. نمایندگان نه دولتی هستند و نه خواهند بود. نمایندگان سرباز ولایت و نوکر مردم هستند. 

نماینده مردم کرج در مجلس در ادامه اظهار داشت: آقای روحانی، وزارت علوم از وزارتخانه‌های اساسی و زیربنایی کشور است و اساتید بزرگی در این وزارتخانه تربیت شده‌اند، اما متاسفانه باید بگویم علی‌رغم شعارهایی که مبنی بر اعتدال در دولت یازدهم داده می‌شود، به جای توجه به ماموریت‌های اساسی این وزارتخانه، به دنبال جریانات خاص است. 

اکبریان در ادامه تاکید کرد: مگر مقام معظم رهبری توصیه نکردند که دانشگاه‌ها را جولانگاه احزاب سیاسی نکنید؟ چرا به این توجه نمی‌کنید؟ چرا عده‌ای به دنبال این هستند که دانشگاه به جولانگاه احزاب سیاسی تبدیل شود؟ 

وی با بیان اینکه شناخت و فعالیت سیاسی با جولانگاه احزاب سیاسی که وزارت علوم به دنبال آن است تفاوت دارد، افزود: ما به آقای فرجی‌دانا رای دادیم، اما نامه استیضاحش را نیز امضا کردیم؛ ما با کسی تعارفی نداریم. در آن شرایط احساس کردیم که می‌تواند از برخی اقدامات در دانشگاه‌ها جلوگیری کند اما نتوانست این کار را بکند. 

نماینده مردم کرج در مجلس در ادامه افزود: خدایا تو شاهد باش که چه کسی به دنبال بورسیه‌ها بوده است که این همه علیه مجلس تبلیغ می‌شود؟ کسانی که بورسیه خلاف دارند قوه قضائیه باید با آنها برخورد کند. ما به عنوان تکلیف خودمان این کار را انجام دادیم و امروز هم به عنوان یک تکلیف به دنبال عدم رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم هستیم. 

اکبریان در ادامه تصریح کرد: بسیار متاسفم که در وزارت علوم و در بعضی از سازمان‌ها از اطاعت از فرمایشات رهبری صحبت می‌شود، اما وقتی به فتنه می‌رسیم سکوت می‌کنند. 

وی در ادامه خطاب به وزیر پیشنهادی علوم گفت: آقای نیلی احمد‌آبادی، برادر ارزشمند و همکار سپاهی سابق بنده، چرا از فتنه تبری نمی‌جویید؟ علنا بگویید، مگر رهبری یکی از تذکراتشان به دولت در مورد فتنه نبوده است؟ باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم.

نماینده مردم کرج در مجلس در ادامه اظهار داشت: آقایان وقتی به فتنه می‌رسند سکوت می‌کنند، اما برای بحث‌های دیگر صحبت‌هایی دارند. ما هم پیرو فرمایشات رهبری هستیم. 

اکبریان با بیان اینکه وزیر پیشنهادی علوم 4 ماه است که سرپرست دانشگاه تهران است، گفت: در طول تاریخ 100 ساله انقلاب برای اولین بار است که دانشگاه تهران، به عنوان بزرگترین مرکز علمی کشور با سرپرست اداره می‌شود. چرا افراد شایسته، لایق، انقلابی و پیرو رهبری و هماهنگ با دولت برای این دانشگاه انتخاب نمی‌کنیم که در شورای عالی انقلاب فرهنگی رای‌گیری شود؟ به دنبال چه هستیم؟

وی تاکید کرد: برای سرپرستی دانشگاه تهران شخصی را انتخاب می‌کنیم که روزنامه‌های اصلاحات می‌نویسند، "رهبر رفت، امید آمد"؛ البته منظور از رهبر، رئیس پیشین دانشگاه تهران و امید نیز آقای امید است. آیا شما به سادگی از کنار این می‌گذرید؟ ما از این مسائل نمی‌توانیم به سادگی عبور کنیم. 

نماینده مردم کرج در مجلس در بخش دیگری از سخنانش خطاب به نیلی احمد‌آبادی گفت: شما در سوابق‌تان خودتان را پاسدار معرفی کردید که رئیس جمهور هم در توضیحاتش به این نکته اشاره کرد. بنده نیز پاسدار هستم و شما را می‌شناسم. شما اگر در جبهه در کنار یک بسیجی بودید، امروز از خیلی از بلاهایی که می‌خواهند به سر انقلاب بیاورند، تبری می‌‌کردید. 

اکبریان با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های پاسداران صداقت‌شان است، افزود: ویژگی پاسداران ولایت‌پذیری است. آقای نیلی احمدآبادی اگر شما ولایت‌پذیر هستید، صادقانه در اینجا حضور یابید و بگویید من از فتنه تبری می‌جویم. 

وی در ادامه تاکید کرد: شما سردمدار  نامه به رهبری در سال 88 علیه بسیج هستید. شما اگر قدر و منزلت و ارزش بسیج را می‌دانستید، در اوج فتنه نامه علیه بسیج و مقدسات نمی‌نوشتید. 

نماینده مردم کرج در مجلس اضافه کرد: آقای نیلی احمد‌آبادی شما در ابتدای دولت نامه‌ای برای آقای روحانی نوشته‌اید که موجود است و در این نامه مطالبی را به کار بردید، بویی از مسائل اسلامی در این مطالب شما دیده نمی‌شود. شما نامه‌ای به نمایندگان در مورد حمایت از میلی‌منفرد و کسی که سردمدار جریان فتنه بود، می‌نویسید.

اکبریان در همین زمینه تاکید کرد: شما بیش از 25 تن از نیروهای ارزشی را به عنوان سرپرست از مسئولیت‌های مختلف‌شان عزل کرده‌اید. آیا شما پاسخی برای این دارید؟ آقای "د- س" که در جریان فتنه در دو جریان یعنی در 18 تیر و فتنه 88 زندانی شده و محکومیت دارد، شما دستور بازگشت به کار او را داده‌اید؛ البته شما می‌گویید که اینها حر هستند، حر توبه کرده است، اما اینها که توبه نکرده‌اند. آقایان توبه کنند، نظام و رهبری معظم انقلاب هم آنها را می‌بخشد.

وی در ادامه به برخی اتفاقات در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان در پردیس کشاورزی کرج اشاره کرد و گفت: آقای روحانی در زمانی که شما به مناسبت رحلت آیت‌الله مهدوی کنی عزای عمومی اعلام کردید، انجمن اسلامی دانشگاه تهران در پردیس کشاورزی کرج مراسمی را برگزار کرد و در این مراسم جشنی به راه انداختند و در آنجا به مقدسات کشور نیز توهین کردند. 

نماینده مردم کرج در مجلس ادامه داد: آیا دانشجویان جدیدالورود، جرات  سردادن شعار رهایی و آزادی فتنه‌گران از زندان را دارند؟ اینها ساخته و پرداخته چه کسی است؟

اکبریان افزود: همایش پردیس کشاورزی حمایت از فتنه‌گران بود. آقای نیلی شما برگزاری این برنامه را به رئیس پردیس کشاورزی کرج اجبار کردید، زیرا چند سال بود که می‌خواست این برنامه اجرا شود و اجازه نمی‌دادند. آیا برداشتن حجاب از سر دختران که خودشان حجاب‌شان را بردارند و تبری بجویند، جزو برنامه‌های شماست؟ البته شما اعلام می‌کنید که خبر نداشتید. سوال بنده این است که شما که از کرج خبر ندارید، چگونه می‌خواهید کشور را اداره کنید. البته تحکیم وحدت گرداننده این مراسم بوده است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: آقای نیلی احمد‌آبادی شما هیچ برنامه‌ای برای وزارت علوم در برنامه‌هایی که ارائه کردید، ندارید. شما برنامه‌ای برای گسترش علم و فناوری، برنامه‌های پنجم و ششم توسعه، جلوگیری از فرار نخبگان برنامه‌ای ندارید. نمایندگان، بیایید دل خانواده شهدا و نیروهای ارزشی و مردم عزیز و دلسوزان انقلاب را خوشحال کنیم و به آقای نیلی احمد‌آبادی، همکار باسابقه بنده در سپاه عدم رای اعتماد دهید.  

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon