عقب نشینی آل‌خلیفه از حکم تعلیق فعالیت‌های جمعیت الوفاق بحرین

عقب نشینی آل‌خلیفه از حکم تعلیق فعالیت‌های جمعیت الوفاق بحرین

خبرگزاری تسنیم: وزیر دادگستری بحرین دستور داد، اجرای حکم متوقف کردن فعالیت جمعیت وفاق اسلامی به مدت سه ماه، تا تشکیل نشست عمومی این جمعیت به تعلیق درآید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری مرآت البحرین، "خالد بن علی آل خلیفه" وزیر دادگستری بحرین دستور داد، اجرای حکم متوقف کردن فعالیت جمعیت وفاق اسلامی به مدت سه ماه، تا تشکیل نشست عمومی این جمعیت به تعلیق درآید.

خبرگزاری بحرین به پوشش سخنان وزیر دادگستری این کشور پرداخت که در آن وی اظهار کرده است،‌ حکم تعلیق فعالیت‌های جمعیت الوفاق تا تشکیل شورای عمومی این جمعیت اجرا نخواهد شد.

خالد بن علی آل خلیفه وزیر دادگستری بحرین در شکایتی از دو جمعیت الوفاق و وعد خواستار توقف فعالیت این دو جمعیت شده بود. وی مدعی شده بود که  کنفرانس‌های عمومی این دو جمعیت برگزار نمی‌شود‎.

یک دادگاه بحرینی روز گذشته (سه‌شنبه) در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور، جمعیت معارض الوفاق بحرین را که بزرگترین تشکل سیاسی بحرین است را به مدت 3 ماه ممنوع الفعالیت اعلام کرده بود.

جمعیت وفاق اسلامی بحرین بزرگترین حزب سیاسی مخالف این کشور است که در سال 2001  و با هدف پشتیبانی از خواسته‌های مردم و مشارکت در تعیین سرنوشت کشور تأسیس شد. شیخ علی سلمان یکی از مبارزان مدنی و سیاسی بحرینی به سمت دبیرکلی این جمعیت برگزید شد و وی تا به امروز در سمت خود ابقا شده است.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان