پایگاه‌های استعدادیابی فوتبال در ۲۳ شهر استان کرمان فعال می‌شود


پایگاه‌های استعدادیابی فوتبال در 23 شهر استان کرمان فعال می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل باشگاه صنعت مس کرمان با بیان اینکه پایگاه‌های استعدادیابی فوتبال در ۲۳ شهر استان کرمان فعال می‌شود، گفت: در آینده نزدیک یک مربی خارجی نیز برای آکادمی فوتبال این باشگاه انتخاب می‌شود.

فتح‌الله نژادزمانی در گفت‌وگوی با خبرنگار تسنیم در کرمان با اشاره به آخرین استراتژی باشگاه صنعت مس و سرفصل‌های آن، تنها هدف ترسیم شده برای تیم فوتبال مس را صعود به لیگ برتر می‌داند.

تسنیم: علت ناکامی‌های تیم فوتبال صنعت مس کرمان در دیدارهای ابتدایی در چیست؟

* ما به رغم آنکه بهترین کادر فنی و بازیکنان را در اختیار داریم به علت اینکه در مدت کوتاهی که به آغاز بازی‌ها مانده بود، چهار بازیکن اصلی خود را به سبب مشکلات نظام وظیفه از دست دادیم، شوک بزرگی به کادر فنی و تیم وارد شد و تمرکز تیم را به هم زد و پس از جدایی آنان ما فقط توانستیم دو بازیکن جذب کنیم که هنوز با تیم به هماهنگی کامل نرسیده‌اند در حالی که چهار بازیکنی که از دست دادیم 80 جلسه تمرین با ما انجام داده بودند، ضمن اینکه بازی‌های ما روند رو به رشد و مثبتی داشت و از بازی اول در برابر گچساران تا بازی با یزد تیم از نظر فنی و تاکتیکی تغییرات زیادی کرده و به نتیجه‌گیری این تیم بسیار امیدوار و خوشبین هستم و تا این لحظه نیز ما فقط در نتیجه گیری خوب عمل نکردیم و گرنه تیم ما شایسته این نتایج و جایگاه نبوده و نیست و با تمرینات منظمی که انجام داده‌ایم و بازگشت فرزاد حسین خانی مطمئن هستم که شرایط فنی و روحی و روانی ما بهتر هم خواهد شد، پس منتظر پیروزی‌های تیم صنعت مس کرمان باشید.

تسنیم: آیا تیم مس به لیگ برتر صعود می‌کند؟

* با توجه به کارنامه میثاقیان و همکارانش، تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم به لیگ برتر صعود کنیم و هیچ چیز به جز صعود ما را راضی نخواهد کرد. من که به نتایج تیم در آینده بسیار امیدوارم و شما مطمئن باشید تیم ما روز به روز هماهنگ‌تر و بهتر خواهد شد و تجربه موفق میثاقیان در رقابت‌های لیگ دسته اول و صعود به همراه پنج تیم دسته اولی به لیگ برتر به‌طور حتم می‌تواند راه صعود تیم صنعت مس کرمان به لیگ برتر را نیز هموارتر کند.

تسنیم: باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس استراتژی خاصی برای تیم‌های پایه دارد؟

* توجه جدی به تیم‌های پایه و بی‌نیازی فوتبال استان از جذب بازیکنان غیربومی اولویت اصلی باشگاه است و با توجه به اینکه باشگاه صنعت مس کرمان، متولی توسعه  فوتبال در استان است لذا برای کشف و پرورش استعدادهای جوانان و نوجوانان مستعد دیار کریمان و منطقه جنوب شرق کشور از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و در همین راستا پایگاه‌های استعدادیابی فوتبال در 23 شهر و منطقه از استان فعال می‌شود تا تمام استعدادها فرصت شکوفایی داشته باشند.

تسنیم: بازگشت فرزاد حسین خانی چه تاثیری بر تیم مس دارد؟

* من خوشحالم که در سایه همدلی و حمایت مدیران ارشد و هیئت مدیره محترم باشگاه صنعت مس شاهد بازگشت فرزاد حسین خانی به جمع بازیکنان تیم بودیم و این همدلی مایه امیدواری است و مطمئن هستم که حضور وی هم از نظر روحی روانی و هم از نظر فنی خیلی به تیم ما کمک خواهد کرد و همین همدلی است که می‌تواند کلید موفقیت ما و فوتبال استان باشد.

تسنیم: باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس برای حمایت از رشته‌های مدال آور برنامه‌ای دارد؟

* من خودم علاوه بر فوتبال به بسیاری از رشته‌های دیگر ورزشی نیز علاقه‌مند هستم و دوست داشتم که شرایط باشگاه اجازه می‌داد تا از تمام رشته‌های ورزشی حمایت می‌کردیم اما باید بپذیریم که منابع باشگاه صنعت مس کرمان هم محدود است و سایر ادارات، ارگان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان باید به مدد ورزش بیایند و ما با توجه به اینکه از سوی شورای ورزش استان و استانداری کرمان متولی توسعه فوتبال حرفه‌ای در استان هستیم، بیشتر تمرکز خود را روی این رشته ورزشی معطوف کرده‌ایم و به توسعه فوتبال فکر می‌کنیم و در همین راستا آموزش نوین مربیان تیم‌های پایه در دستور کار باشگاه قرار دارد و در صدد هستیم تا یک مربی خارجی نیز برای آکادمی فوتبال باشگاه انتخاب کنیم.

تسنیم: از هواداران و مردم کرمان چه انتظاری دارید؟

* من معتقدم باشگاه صنعت مس به تنهایی نمی‌تواند بار موفقیت فوتبال استان را بر دوش بکشد و ما نیازمند یاری و حمایت هواداران و رسانه‌های ورزشی هستیم و هرچند مطمئن هستم که اگر ما در سه بازی ابتدایی نتایج لازم را گرفته بودیم در بازی چهارم ورزشگاه مملو از تماشاچی می‌شد.

تسنیم: موانع توسعه ورزش در باشگاه صنعت مس کرمان و ورزش استان در چیست؟

* من فکر می‌کنم مهمترین مانع در راه توسعه ورزش استان همچنان مسایل و دغدغه‌های مالی و بودجه اندک باشگاه‌های ورزشی است، عدم توجه مراکز صنعتی و کارخانجات به سرمایه گذاری در ورزش، عدم وجود قوانینی در شهرداری‌ها و ادارات و نهادها که آنان را ملزم به سرمایه‌گذاری در ورزش کند، عدم مقرراتی که باعث تزریق اعتبارات ارزان قیمت و تسهیلات بانکی به ورزش شود، بالا بودن هزینه ورزش به ویژه ورزش همگانی نیز از دیگر موانع توسعه ورزش استان محسوب می‌شود.

تسنیم: چه تفاوت‌هایی لیگ برتر و لیگ دسته اول فوتبال کشور با یکدیگر دارند؟

* لیگ دسته اول بسیار سخت‌تر و موفقیت در این لیگ بسیار دشوارتر است؛ به‌دلیل اینکه بازی‌های دسته اول معمولاً از سیما پخش نمی‌شود و هیچ‌گونه نظارت رسانه‌ای هم روی آنها وجود ندارد. زمین‌های نامناسب، بازی در شهرهای کوچک و دورافتاده، عدم وجود ورزشگاه و زمین‌های چمن مناسب هم از دیگر مشکلات لیگ دسته اول است.

تسنیم: و در پایان؟

* بدانید که باشگاه زمانی موفق خواهد شد که اتحاد همگانی مردم و مسؤولان را پشت سر خود احساس کند و فکر می‌کنم هم‌اکنون فضا برای همدلی و همکاری و موفقیت مهیا و آماده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon