بیش از ۲۲۰۰ تن انار از باغ‌های بشرویه برداشت شد

بیش از 2200 تن انار از باغ‌های بشرویه برداشت شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بشرویه گفت: ۲ هزار و ۲۸۰ تن انار امسال از باغ‌های سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان برداشت شده است.

حسین سرچاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بشرویه اظهار کرد: از هر هکتار سطح زیرکشت این محصول 12 تن انار برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه 270 هکتار از سطح باغ‌های شهرستان بشرویه به کشت انار اختصاص یافته است، افزود: از این تعداد 190 هکتار بارده و 80 هکتار غیر بارده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بشرویه تصریح کرد: بهترین انار در روستاهای کوهپایه‌ای غرب شهرستان بشرویه از جمله روستای کرندو شهر ارسک به عمل می‌آید که به استان‌های خراسان رضوی، کرمان و یزد برای فروش صادر می‌شود.

سرچاهی با اشاره به ارقام کشت شده انار در بشرویه گفت: ارقام قند (شهوار)، ترش، شیشه کپ، ملس و ساده از بهترین ارقام کشت شده در باغ‌های انار این شهرستان هستند.

وی گفت: بیش از 521 نفر از باغداران شهرستان بشرویه انار کار هستند که در امسال با فروش 12 تن میوه از سطح هر هکتار باغ، 2 هزار و 280 تن انار از مجموع 190 هکتار باغ بارده، برداشت و 7 میلیارد تومان عاید انارکاران شد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بشرویه افزود: در فصل برداشت انار یک هزار و 500 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

سرچاهی از افت برداشت این محصول نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: با توجه به روند خشکسالی‌ها در بشرویه و کاهش شدید بارندگی به میزان 22 میلی‌متر، میزان تولید این محصول نسبت به سال گذشته 26 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: انار یکی از محصولات حساس است که باید مراقبت‌های بیولوژیکی برای جلوگیری از ورود آفات به باغات انار صورت گیرد که در همین راستا جهاد کشاورزی بشرویه بیش از 10 هزار عدد تریتوکارت برای مبارزه بیولوژیک بین باغداران توزیع کرده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بشرویه گفت: همچنین برای جلوگیری از تخم‌گذاری کرم گلوگاه و پوسیدگی میوه، دستگاه پرچم‌زدایی انار به باغداران داده شده است.

سرچاهی  نبود سردخانه برای نگه‌داری محصول انار را از مشکلات باغداران این منطقه دانست و افزود: یکی از روش‌های افزایش ارزش افزوده محصولات و جلوگیری از فساد و فروش کمتر از قیمت واقعی، تجهیز منطقه به سردخانه است که متاسفانه در بشرویه با وجود باغ‌های متعدد به سردخانه تجهیز نشده است.

وی گفت: در حال حاضر شهرستان بشرویه با 270 هکتار باغ انار، مقام سوم استانی در کشت این محصول را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon