طرح‌های فرهنگی دانشجویی و اساتید در پیام‌نور گیلان اجرایی می‌شود


طرح‌های فرهنگی دانشجویی و اساتید در پیام‌نور گیلان اجرایی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام‌نور گیلان با بیان اینکه مدیریت توانمند در دانشگاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: طرح‌های فرهنگی دانشجویی و اساتید در پیام نور گیلان اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام محمد حسین صفوی ظهر امروز در مراسم معارفه نخستین مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور گیلان، با بیان اینکه پیروان ولایت هوشمندترین انسان‌های زمین هستند، اظهار کرد: بسیاری از انسان‌ها در انتخاب الگو دچار مشکل می‌شوند و این اشتباه مخاطراتی را برای آن‌ها در پی‌دارد.

وی با بیان اینکه حیات طیبه آغشته به حیات دینی است، افزود: آشنایی با آرمان‌های والای اسلامی که امروز نصیب ما شده است شکرانه عظیمی می‌خواهد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور گیلان با تاکید بر اینکه در دنیا همه چیز مبتنی  بر اقتدار است، گفت: اقتدار علمی در دانشگاه‌ها و کلاس‌های درس رقم می‌خورد و طرح‌های فرهنگی دانشجویی و اساتید در پیام نور گیلان اجرایی می شود.

صفوی تصریح بر اینکه مدیریت توانمند در دانشگاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: ما باید ریشه‌های فرهنگی خود را بشناسیم تا ساقه‌های این ریشه‌ها تنومند رشد کنند و میوه‌های شیرین بدهند.

وی، رشد اقتدار دینی در جهان ‌در کنار اقتدار ملی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: این امر می‌طلبد که همه ما با مفاهیم اساسی فرهنگ اسلامی و الهی بیشتر آشنا شویم.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور گیلان افزود: در حوزه فرهنگی تنها مسئولیت بر عهده مسئولان نیست و همه مردم مسئول هستند در حوزه مسائل دینی و فرهنگی تلاش کنند.

در ادامه رئیس دانشگاه پیام‌ نور گیلان راه‌اندازی دفتر نهاد رهبری در این دانشگاه را اقدام خوبی در راستا‌ی اجرای برنامه‌های فرهنگی دانشگاه دانست و اظهار کرد: با ایجاد این مرکز در دانشگاه پیام نور گیلان تاثیرگذاری اقدامات فرهنگی دو چندان می‌شود.

مرتضی رضایی صوفی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور گیلان دارای افتخارات فرهنگی بسیاری در استان و کشور است، افزود: این دانشگاه دارای 100 عضو هیئت علمی است و 90 درصد از اساتید این دانشگاه عضو بسیج اساتید استان هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور گیلان با 18 مرکز بالغ بر 27 هزار دانشجو را در خود جای داده است، خاطرنشان کرد: دانشجویان این دانشگاه در عرصه‌های جهادی و فرهنگی به طور خود جوش وارد می‌شوند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور گیلان با بیان اینکه دانشگاهیان دانشگاه پیام نور خود را سرباز ولایت می‌دانند، افزود: دانشجویان ما این نکته را واقف هستند که در سایه ولایت بودن مسیر پیشرفت را سهل و آسان می‌سازد.

رضایی صوفی با تاکید بر اینکه مردم ایران اسلامی قدر ولایت را می‌دانند، گفت: این امر را در ایام عزاداری امام حسین(ع) با حضور خود جوش مردم می‌توان احساس کرد.

وی با تاکید بر اینکه ‌ایران اسلامی از بهترین امنیت برخوردار است، تصریح کرد: این امنیت در سایه ولایت ایجاد شده است.

‌در این جلسه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه سرنوشت و آینده ملت در دانشگاه رقم می‌خورد، اظهار کرد: کار کردن در این سنگر حساسیت و جدیت زیادی را می‌طلبد چرا که عملکرد خدمتگزاران این عرصه زیر نظر پروردگار و امام عصر است.

حجت الاسلام سعید مهدوی، فضاسازی و رفع شبهات اعتقادی را یکی از فعالیت‌های دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برشمرد و گفت: ما باید تلاش کنیم تا یک هویت قوی دینی و سپس براساس آن، یک هویت دینی و ایرانی در بین جوانان شکل بگیرد.

‌مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان خاطرنشان کرد: شرط رسیدن به رحمت وی‍‍‍ژه خداوند پیروی از نقشه راهی است که براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری با اتکا به فرهنگ قرآنی و اهل بیت است.

به گزارش تسنیم، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل پوررضا مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های کشور ‌حجت الاسلام سید محمدحسین صفوی به عنوان نخستین مسئول  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور گیلان منصوب شد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon