علی مطهری: رفتار دولت علت رأی نیاوردن نیلی بود/ رئیس‌جمهور نباید به مجلس کنایه بزند

علی مطهری: رفتار دولت علت رأی نیاوردن نیلی بود/ رئیس‌جمهور نباید به مجلس کنایه بزند

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در انتقاد از نوع تعامل دولت با مجلس گفت: یکی از علل رأی نیاوردن نیلی احمدآبادی رفتار دولت با مجلس بود، چرا که لزومی ندارد رئیس‌جمهور در حین سخنان خود به مجلس گوشه و کنایه بزند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز پارلمان با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به عدم رأی اعتماد مجلس به محمود نیلی احمدآبادی اظهار داشت: مجلس حساسیت بیش از حدی به حوادث سال 88 دارد و ارتباط دولت با نمایندگان حتی نمایندگان حامی خود کامل نیست.

وی بر همین اساس گفت: نامه معرفی وزیر پیشنهادی علوم روز یک‌شنبه اعلام وصول شد و روز چهارشنبه نیز جلسه رأی اعتماد برگزار شد و در این سه روز هم فرصت برای رایزنی وزیر پیشنهادی با نمایندگان اندک بود و پیش‌بینی می‌شد که چنین نتیجه‌ای حاصل شود.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه رفتار دولت یکی دیگر از علل رأی نیاوردن وزیر پیشنهادی علوم بود، گفت: ضرورتی ندارد رئیس جمهور به مجلس گوشه و کنایه بزند، چرا که در رأی مجلس تأثیر می‌گذارد و اگر روابط دو قوه خوب بود همین گزینه می‌توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

مطهری در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سؤالی درباره شائبه‌های سیاسی بودن عدم رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی گفت: نمایندگان همواره بررسی‌های خود را انجام می‌دهند و نمی‌توان گفت که اعمال نظر سیاسی شده است.

وی بر همین اساس گفت: رأی عدم اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم به‌ضرر دولت، مجلس و کل کشور است و یکی از اشکالات دولت در معرفی وزرا عدم ارزیابی کافی از فضای مجلس است.

نماینده تهران با اشاره به برخی حواشی در خصوص تأثیرگذاری نمایندگان عضو جبهه پایداری روی سایر نمایندگان این موضوع را رد کرد و گفت: هر نماینده به‌صورت مستقل تصمیم می‌گیرد و هر گزینه‌ای که قوی باشد قطعاً می‌تواند از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

مطهری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: حساسیت زیاد روی مسائل 88 روی رأی نمایندگان تأثیرگذار است. همچنین نامه اساتید در سال 88 به رهبر انقلاب نامه خوبی بود و به‌منظور تظلم و دادخواهی صورت گرفته است و خود رهبری هم از حوادث دانشگاه ناراحت بودند و فرمودند که دل انسان از این حوادث خون می‌شود.

وی در پایان سخنان خود اضافه کرد: این نقطه مثبت آقای نیلی احمدآبادی بود، اما نمایندگان مخالف این موضوع را یک جرم برای او تلقی می‌کردند که به نظر می‌رسد بیشتر حساسیت نمایندگان جناحی است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon