کشتارگاه دام کرمان به‌ شکل اصولی احداث نشده است


کشتارگاه دام کرمان به‌ شکل اصولی احداث نشده است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: کشتارگاه صنعتی دام کرمان به‌ شکل اصولی و صحیح احداث نشده و تا شرایط مطلوب فاصله دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حسین رشیدی در حاشیه بازدید استاندار کرمان از کشتارگاه صنعتی دام، اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از اقدامات لازم برای تجهیز و بهبود وضعیت کشتارگاه از سوی شهرداری انجام شده است.

وی به احتمال خارج کردن غیرقانونی برخی دام‌ها که به اسم کشتار وارد کشتارگاه می‌شوند، اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از این‌گونه اقدامات، باید نظارت و بازرسی بیش‌تری بر کشتارگاه اعمال شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان به برخی از دلایل ضرورت استراحت 24 ساعته‌ دام پیش از کشتار اشاره و تصریح کرد: جلوگیری از تغذیه‌ دام و افزایش وزن آن در روز قبل از کشتار، ایجاد فرایند جمود نعشی که برای سلامت گوشت ضروری است و نیز تشخیص برخی بیماری‌ها مانند هاری که فقط در دام زنده قابل تشخیص است، دلایل اصلی ضرورت استراحت دام 24 ساعت قبل از کشتار در کشتارگاه است.

رشیدی با تأکید بر ضرورت استراحت 24 ساعته‌ دام قبل از کشتار، اظهار کرد: متأسفانه شرایط فعلی کشتارگاه و وضعیت کنونی به گونه‌ای است که امکان نگه‌داری 24 ساعته‌ دام پیش از کشتار وجود ندارد.

وی کمبود تجهیزات و فاصله‌ داشتن با شرایط مطلوب کشتارگاه صنعتی کرمان را به سبب درست و اصولی ساخته نشدن آن دانست و افزود: بخش خصوصی متولی ساخت کشتارگاه بوده و به این دلیل که قرار بر واگذاری کشتارگاه به شهرداری بوده است، آن‌را به‌طور اصولی و مطلوب نساخته است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به روند بررسی نظارت بر کشتارگاه‌ دام، گفت: گوشت از لحاظ سلامتی بررسی و اگر از لحاظ بیماری‌های مشترک بین دام و انسان مشکلی داشته باشد، ضبط و حذف می‌شود.

رشیدی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی سلامت گوشت مربوط به آلودگی‌های ثانویه است که ممکن است در محیط کشتارگاه و در مرحله‌ حمل گوشت اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon