تمایل بازار روسیه به محصولات کشاورزی جنوب کرمان


تمایل بازار روسیه به محصولات کشاورزی جنوب کرمان

خبرگزاری تسنیم: معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، گفت: روسیه به خرید از بازار محصولات کشاورزی جنوب کرمان تمایل دارد و اعلام آمادگی کرده تا بخشی از محصولات جالیزی و سبزیجات استان کرمان به این کشور صادر شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مصطفی زریسفی پیش از ظهر امروز در نشست کمیته پایش تجارت خارجی که در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور روسیه ورود محصولات غذایی و سبزیجات را از اروپا تحریم کرده، بهترین فرصت برای ایران فراهم است تا بازار روسیه را در اختیار بگیرد.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، بیان کرد: در شش ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد صادرات مواجه بوده‌ایم.

زریسفی تصریح کرد:در حال حاضر 565 کارت بازرگانی در استان کرمان صادر شده که 180 عدد آن ثبت سیستم شده است و دارندگان این کارت‌ها نیز فعال هستند.

وی تاکید کرد:گمرک کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم جزو گمرک‌های فعال استان هستند که به امر صادرات و واردات کالا می‌پردازند.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در فصل پاییز تحرک بیشتری در حوزه تجارت خارجی استان کرمان شاهد هستیم که در آمار صادرات نیمه دوم سال تاثیر می‌گذارد.

زریسفی، خاطرنشان کرد: صادرات محصولات کرمان در شش ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد وزنی 22درصد و رشد ریالی 57درصد بهره برده است.

وی با اشاره به اینکه شاهد سه سال کاهش صادرات در استان کرمان بودیم، اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت صادرات امسال نسبت به مورد مشابه سال قبل، خروج از رکود صادراتی را نشان می‌دهد.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: به دنبال اعلام آمادگی کشور روسیه برای ورود محصولات کشاورزی به این کشور جلسه‌ای در سازمان توسعه تجارت خارجی ایران برگزار و نحوه این ارتباط تشریح شد.

زریسفی، افزود: جنوب استان کرمان با داشتن شرایط تولید محصول در چهارفصل و امکان ارسال محصول به آسیای میانه و روسیه از مزیت خوبی برخوردار است.

وی بیان کرد: باید وضعیت ارسال اقلام مورد نیاز روسیه و نحوه انتقال پول و شرایط حمل ونقل با سازمان توسعه تجارت کشور بررسی شود.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهمی که دنیا به آن توجه دارد تولید محصولات ارگانیک  و فاقد سم و کود است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon