واحد بسته‌بندی ویژه سبزیجات صادراتی در جنوب کرمان فعال می‌شود


واحد بسته‌بندی ویژه سبزیجات صادراتی در جنوب کرمان فعال می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: در جنوب کرمان واحد بسته‌بندی ویژه میوه و محصولات جالیزی برای ارسال به کشورهای خارجی وجود ندارد که باید هرچه سریع‌تر این واحد فعال شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سید محمدابراهیم علوی پیش از ظهر امروز در نشست کمیته پایش تجارت خارجی کرمان که در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان برگزار شد، اظهار کرد: این یک ضعف برای استان کرمان است که با توجه به فراهم بودن شرایط صادرات، به سبب نبود صنایع بسته‌بندی، موفقیتی در حوزه صادرات ندارد.

وی بیان کرد: کشور روسیه در لیست نیازهای خود انواع محصولات صیفی نظیر خیار،گوجه فرنگی، فلفل، پیاز و مرکبات را قرار داده است که همه این محصولات در جنوب کرمان تولید می‌شوند و می‌تواند یک مزیت برای استان محسوب شود.

معاون توسعه و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، افزود: روسیه تنها شرط برای واردات محصولات را وجود کیفیت در تولید، بسته بندی خوب به سبب عدم استفاده از اقلام فله‌ای و قیمت رقابتی اعلام کرده است.

علوی با بیان اینکه بازار روسیه به زیبابودن بسته‌بندی‌ها اهمیت می‌دهد، تصریح کرد: به همین سبب خواستار فراهم شدن شرایط ایجاد واحدهای بسته‌بندی در جنوب کرمان هستیم.

وی با اشاره به اینکه پایانه صادراتی جیرفت در مرحله اتمام مطالعات قرار دارد، گفت: این پایانه تا یک سال آینده آماده بهره‌برداری نمی‌شود و باید در غیاب این پایانه فکری برای صادرات محصولات جالیزی جنوب استان کرد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، تصریح کرد: باید با کمک بانک‌های دولتی و خصوصی و فعال کردن آنها در این راستا انتقال محصول به روسیه را به آسان‌ترین شکل ممکن انجام داد.

علوی اظهار کرد: باتوجه به فعال بودن فرودگاه جیرفت باید با فعالان کشاورزی جنوب نیز جلسه‌ای گذاشته شود که میزان صادرات و نحوه ارسال محصول را مشخص کنند.

وی خاطرنشان کرد: با رعایت کیفیت محصول و تضمین تولید محصول مورد نیاز این کشور به میزانی که قرارداد بسته می‌شود، می‌توان بخشی از بازار بزرگ روسیه را از آن خود کرد.

انتهای پیام/ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon