دفتر صدور گواهی استاندارد در جیرفت راه‌اندازی شود


دفتر صدور گواهی استاندارد در جیرفت راه‌اندازی شود

خبرگزاری تسنیم: معاون امور گمرکی اداره کل گمرکات استان کرمان با بیان اینکه دفتر صدور گواهی استاندارد در جیرفت راه‌اندازی شود،گفت: از گمرک شهرستان جیرفت استقبال خوبی از سوی صادرکنندگان و تولید کنندگان نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، بهنام کاویانی در نشست کمیته پایش تجارت خارجی استان که در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان برگزار شد، اظهار کرد: در مدت زمان 8 ماه فعالیت دفتر ارزیابی گمرک در شهرستان جیرفت تنها 40کامیون برای حمل کالای صادراتی مراجعه کرده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر بازرگانان و صادرکنندگان از ایجاد این دفتر استقبال نمی‌کنند و حدود سه ماه نیز مراجعه کننده‌ای نداشته است.

معاون امور گمرکی اداره کل گمرکات استان کرمان با اشاره به اینکه در شش ماه اول امسال 745 هزار کیلوگرم حجم کالاهای صادراتی گمرک کرمان بوده است، گفت: در مجموعه گمرکات استان شاهد کاهش 49 درصدی وزن صادرات استان بوده است.

کاویانی با بیان اینکه آمار صادرات استان از آماری که از گمرکات کرمان ارائه می‌شود متفاوت است، گفت: در مدت شش ماه نخست امسال ارزش صادرات استان پنج‌میلیون و 905 هزار دلاربوده که 50درصد کاهش ریالی داشته است.

وی افزود: در این مدت 41 هزار و 350کیلوگرم انواع پسته از گمرکات کرمان و رفسنجان صادر شده است.

معاون امور گمرکی اداره کل گمرکات استان کرمان یکی از دلایل عدم استقبال از دفتر گمرک جیرفت را حضور آذری‌ها در جنوب و ارسال محصولات جنوب از گمرکات دیگر استان‌ها دانست.

کامیابی اظهار کرد: قبلا بخشنامه‌ای در گمرک وجود داشت که ارسال تمام محصولات هر استان برعهده گمرکات همان استان بود که به سبب ایجاد نارضایتی‌ها و اعتراضات مختلف این بخشنامه ملغی اعلام شد.

وی، خاطرنشان کرد: به سبب نبود اداره استاندارد در جیرفت اغلب فرایندهایی که نیاز به استاندارد دارند باید در شهرستان بم یا کرمان انجام شود و این سبب ایجاد بروکراسی اداری در زمینه صدور کالا از جنوب می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon