رزمنده عراقی لشکر بدر؛ از مبارزه در دوران دفاع مقدس تا جنگ با داعش

رزمنده عراقی لشکر بدر؛ از مبارزه در دوران دفاع مقدس تا جنگ با داعش

خبرگزاری تسنیم: «ولید حیدری» جانباز دفاع مقدس ِ عراقی‌الاصل، از رزمندگان سپاه بدر است که در منطقه سومار جانباز شده است و برادرش «عبدالکریم حیدری» اولین شهید مجاهد عراقی در ایران بوده است که در منطقه دهلاویه به شهادت رسیده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «ولید حیدری» جانباز دفاع مقدس، عراقی‌الاصلی است که در جنگ ایران و عراق در منطقه سومار جانباز شده است، او برادر شهید «عبدالکریم حیدری» است که در قطعه 24 گلزار شهدای تهران به خاک سپرده شده است وی نیز در جنگ ایران با حزب بعث به شهادت رسیده است. ولید حیدری روز گذشته به بازدید از موزه شهدا پرداخت و در خانه شهید نیز به تماشای مستنداتی از شهدا نشست. پس از آن در میان قطعات مختلف شهدای بهشت زهرا(س) شهدا به زیارت شهدا پرداخته و تجدید میثاقی دوباره با این شهدا داشت.

ولید حیدری ضمن زیارت شهدای گلزار شهدای تهران و تجدید بیعتی با برادر شهیدش در قطعه 24 می‌گوید: در حال حاضر در شهر بصره عراق با نیروهای داعش در حال مبارزه‌ام. برادرم به نام «عبدالکریم حیدری» در منطقه دهلاویه در سال 1359 به شهادت رسید و در قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

جزو سپاه بدر بودم؛ در سومار مجروح شدم

او ادامه می‌دهد: من نیز در اوایل جنگ جزء سپاه بدر «حزب الدعوه» و در پادگان «شهید محمد باقر صدر» بودم، اولین مجروحیت من در سال 1359 منطقه سومار اتفاق افتاد. بعد از مجروحیتم به بیمارستان اکباتان همدان منتقل شدم و به دکتری که می‌خواست پاهای مرا قطع کند اجازه کار ندادم چون اکثر پرسنل آنجا منافق و ضدانقلابی و بازماندگان ساواک بودند. ولی بعد که به بیمارستان نظمیه اعزام شدم توسط بچه‌های سپاه تحت عمل جراحی قرار گرفتم. در همین حین بود که خبر شهادت برادرم را دادند و ما را همان سال به بهشت زهرا(س) آوردند.

برادرم اولین شهید مجاهد عراقی در ایران بود/در کنار شهیدان علم‌الهدی و جهان‌آرا جنگیدم

این جانباز دفاع مقدس اضافه می‌کند: برادرم «اولین شهید مجاهد عراقی» در ایران بود. من هم دوباره به جبهه‌های جنوب یعنی آبادان و خرمشهر رفتم در کنار شهیدان جهان آرا، علم الهدی و شهید سیدرسول موسوی جنگیدم. در دوران جنگ از ناحیه پای چپ و دست راست مجروح شدم و سرم نیز ترکش خورد. الان هم در جنگ با نیروهای مزدور داعش از ناحیه پای راست و دست راستم مجروح شدم. دوستانم وقتی مرا در ایران دیدند گفتند بازنشسته نشدید؟ من در جواب گفتم وقتی آقا امام زمان (عج) ظهور کند من هم بازنشسته می‌شوم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران