مذاکره ۱+۵ با ایران از سر ضعف غرب است

مذاکره 1+5 با ایران از سر ضعف غرب است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه غرب اگر بتواند هیچ تعهدی را در قبال ما رعایت نخواهد کرد گفت: اینکه ۱+۵ امروز پای میز مذاکره آمده به دلیل ضعف آنهاست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش بزرگ استکبارستیزی که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید‌الشهدا(ع)، گفت: خوب بود به خاطر اینکه آقای نیلی احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران هستند، امروز در این جمع خدمت ایشان هم بودیم. اولین نکته مهم این است که اختلاف ما با آمریکا بر سر چیست؟ آیا با مذاکرات هسته‌ای مشکل حل و فصل می‌شود و یا اینکه اصلا مشکل ما حل شدنی هست یا نیست؟ بحث هسته‌ای ما 11 سال است آغاز شده و بیخ گوش ما کشور پاکستان بمب اتم دارد. 

وی افزود: آمریکا هیچ وقت دست از سر ما برنمی‌دارد. دعوا بر سر اندیشه و جهان‌بینی اسلام با جهان‌بینی دنیای غرب است و آنها هدف‌شان بحث هسته‌ای نیست، بلکه هدف‌شان اسلام است و بنابراین مسائل ما با این‌گونه مذاکرات حل نمی‌شود. 

نماینده مردم تهران در مجلس با طرح این سوال که آیا ما باید به غرب خوشبین باشیم؟ خاطرنشان کرد: اگر آمریکا و 1+5 این‌طور پای میز مذاکره آمدند، این اثر ضعف آنهاست. آمریکا در منطقه هیچ موفقیتی کسب نکرده، اما در تمام موارد ایران موفق بوده که این اتفاق به برکت تدبیر رهبری و حضور حزب‌الله و نصرت خداوند است، چرا که اگر آنها ضعیف نبودند طبق فرموده قرآن کریم هیچ تعهدی را در قبال جبهه حق رعایت نمی‌کردند. 

وی ادامه داد: در همین بحث مذاکرات ژنو ما چند برابر از تعهدمان گام برداشتیم، اما اصلا آنها قابل اعتماد نیستند و قرآن می‌فرماید که جبهه باطل هیچ تعهدی را رعایت نمی‌کند. 

حجت‌الاسلام نبویان با اشاره به اینکه اصولا مقابله با آمریکا تمام شدنی نیست، تاکید کرد: آمریکا می‌خواهد اسلام و سیدالشهدا(ع) در کار نباشد، در حالی که ملت ما با گفتمان سیدالشهداء‌(ع) عجین شده است.

وی در پایان گفت: ما به دولت‌مردان خود اعتماد داریم و در نتیجه امیدواریم روز به روز بر عزت ملت و رهبری افزوده شود. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon