گرامیداشت سی‌وچهارمین سالروز شهادت «رهبر ۱۳ ساله» در بهشت زهرا(س)

گرامیداشت سی‌وچهارمین سالروز شهادت «رهبر 13 ساله» در بهشت زهرا(س)

خبرگزاری تسنیم: مراسم گرامیداشت سی‌وچهارمین سالگرد شهادت «محمدحسین فهمیده»، عصر امروز با حضور خانواده این شهید در قطعه ۲۴ بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود.

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم گرامیداشت دانش‌آموز بسیجی، شهید محمدحسین فهمیده، از ساعت 15 امروز پنجشنبه در بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود.

این مراسم به‌مناسبت سی‌وچهارمین سالگرد شهادت این شهید بزرگوار و با حضور خانواده شهیدان فهمیده، بر سر مزار وی در قطعه 24 گلزار شهدای تهران برگزار می‌شود.

این مراسم معنوی با قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصایب اهل بیت(ع) توسط نریمان پناهی آغاز شده و پس از سخنرانی پدر شهیدان فهمیده، با غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهید محمدحسین فهمیده پایان خواهد یافت.

بسیجی 13 ساله، محمدحسین فهمیده، در جریان حمله نیروهای بعثی به خرمشهر، با بستن نارنجک به خود و عملیات استشهادی مانع پیشروی تانک‌های عراقی به سمت شهر و محاصره و قتل عام مردم و رزمندگان اسلام شد. 

امام خمینی(ره) در پیامی به مناسبت دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بزرگداشت شهید فهمیده فرمودند: «رهبر ما آن طفل سیزده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ‌تر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید».

امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب نیز در وصف شهید فهمیده فرمودند: «زنده‌ نگه‌داشتن یاد و حادثه شهادت دانش‌آموز بسیجی، شهید فهمیده، از اصالت‌های دفاع مقدس می‌باشد».

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران