فاز دوم عملیات بازسازی بازار تاریخی شهداد آغاز شد


فاز دوم عملیات بازسازی بازار تاریخی شهداد آغاز شد

خبرگزاری تسنیم: مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهداد با بیان اینکه بازار این شهر از گذشته‌های دور مرکز داد و ستد اهالی منطقه با مردم بیرجند بوده است،گفت: در حال حاضر فاز دوم عملیات بازسازی بازار تاریخی شهداد آغاز شده است.

حجت ابراهیمی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار کرد: در حال حاضر فاز دوم عملیات بازسازی بازار تاریخی شهداد آغاز شده است.

وی از بازار شهداد به عنوان یک اثر تاریخی مهم در منطقه خبر داد و افزود: این بازار با هدف احیاء و رونق دوباره آن بازسازی و مرمت می‌شود.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهداد با اشاره به اینکه این بازار از گذشته‌های دور مرکز داد و ستد مردم شهداد با مردم بیرجند در استان خراسان جنوبی بوده است، بیان کرد: امیدواریم با همکاری مالکان این بازار دوباره شاهد جنب و جوش مردم به ویژه گردشگران در این نقطه که در مرکزیت شهر قرار دارد، باشیم.

ابراهیمی، تصریح کرد: در این مرحله تمام بازار بازسازی نمی‌شود و بازسازی بخشی از آن در اعتبارات سال آینده منظور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هر ساله گردشگران بسیاری از کویر شهداد بازدید می‌کنند، اظهار کرد: خوشبختانه تعداد گردشگران خارجی این منطقه نسبت به سال گذشته چندین برابر شده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهداد با تاکید بر اینکه گردشگران خارجی علاقه بسیاری به بازدید از کویر و کلوت‌های شهداد را دارند، خاطرنشان کرد: در بین گردشگران خارجی، اروپایی‌ها بیشترین سهم را در بازدید از این مناطق به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon